پورمحمدی در «میزگرد سیاسی» شبکه سه مطرح کرد؛

پشت‌پرده شهادت دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف

پورمحمدی در برنامه «میزگرد سیاسی» شبکه سه سیما حضور یافت.

برنامه «میزگرد سیاسی» شبکه سه سیما با حضور آقای مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

حجت‌الله ایوبی و سیدمصطفی ابطحی به عنوان مشاوران مصطفی پورمحمدی در میزگرد سیاسی شبکه ۳ حاضر شدند.

 ابراهیم متقی، فواد ایزدی، سید محمدکاظم سجادپور نیز کارشناسان سیاست‌خارجی حاضر در این برنامه بودند که به طرح سوال از نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پرداختند.

رمز موفقیت استواری و پایداری است

پورمحمدی در ابتدای برنامه اظهار کرد: انسان‌ها باید وظیفه خود را بشناسند و دین‌شناس عمیق باشند و معارف دینی را به دقت دریابند. رمز موفقیت استواری و پایداری است. باید در مقابل مشکلات صبور بود. نکته مهم آن است که زندگی را باید با برنامه‌ریزی مدیریت کرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بحث سیاست خارجی بسیار مهم و اساسی است. بسیاری از نیازمندی‌ها در گروی ارتباطات است. کشور باید به عرصه‌های مختلف مثل امنیت و اقتصاد اهمیت دهد. نکته دیگر عزت و پرستیژ است و کشور باید با جایگاهی مناسب به حیات خود اهمیت دهد. 

او گفت: در جامعه ما نکته مهمی وجود دارد و پیامی برای انسان‌ها داریم. ما مدعی ساختن جامعه نیکو برای انسان‌ها هستیم. انقلاب اسلامی مدعی رهاورد مهمی است و بدون تردید با دنیای پیرامونی باید در ارتباط باشیم تا بتوانیم پیام خود را برسانیم.

 پورمحمدی بیان کرد: باید بتوانیم از حقوق مظلومان دفاع کنیم و در مقابل قدرت‌های ظالم، جبهه مظلومان را تقویت کنیم و نظم مطلوبی برای دیگران ایجاد کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بحث سیاست‌خارجه از هر جهت مهم است و برای ما از همه مهمتر است. سیاست خارجی برای ما امتداد سیاست داخلی است. جامعه‌ای می‌تواند موفق باشد که امنیت خود را عملی کند و شهروندان را از تعرض بیگانگان مصون کند.

 پورمحمدی بیان کرد: جامعه‌ای می‌تواند موفق باشد که از عزت لازم برخوردار باشد و توان داخلی بزرگی داشته باشد. بدون داشتن قدرت و توان لازم نمی‌توان در عرصه خارجی امنیت خود را تامین کرد. برای رسیدن به اهداف دیپلماتیک باید توان داخلی خود را بهبود بخشیم.

 امروز زندگی بدون ارتباطات انجام نخواهد شد

در عرصه بین‌الملل در جایگاه مناسبی هستیم

وی گفت: مناسبات خارجی بعضا برای رقابت و بعضا برای تامین اهداف است. استعداد لازم را باید برای تامین خواسته‌ها داشته باشیم. رهبری همیشه بیان کردند که ما باید دولت و ملت قدرتمندی داشته باشیم تا از حقوق خود در داخل و خارج دفاع کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه امروز در عرصه بین‌الملل در جایگاه مناسبی هستیم، گفت: در تعارض با دشمنان و اقدامات آن‌ها باید ظرفیت‌های خود را تقویت کنیم.

 پورمحمدی بیان کرد: ما در منطقه حساسی هستیم و این منطقه از گذشته مورد توجه همه اقوام بوده است. از جهت موقعیت سیاسی، مادی و منابع و دسترسی‌های آبی  تاثیرگذاریم و در یک میدان سخت قرار داریم و این میدان سخت شرایط ویژه‌ای دارد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: پس از دشمنی‌ها و تحمیل جنگ و شرایط ناخواسته با ما، موقعیت امروز باید دیده شود. با شهادت و گواهی همه دست‌اندرکاران در همه حوزه‌ها که بررسی می‌شود، جمهوری اسلامی در موقعیت ممتازی قرار دارد و توانسته از سرزمین خود دفاع کند.

 وی افزود: جمهوری اسلامی توانسته جلوی تجاوزکاران را بگیرد و به صورت قدرت تاثیرگذار منطقه‌ای نقش‌آفرین در عرصه بین‌الملل درآمده است، البته دشمنان هم بیکار ننشسته‌اند.

 پورمحمدی بیان کرد: استمرار ما برای دشمنان غیرقابل تحمل است و در هماورد سختی قرار داریم و باید تمرکز سخت در این موارد داشته باشیم. در قدرت نرم و سخت و عرصه دیپلماسی از هوشمندی و برنامه‌ریزی و بازیگری مناسب در حوز‌های منطقه‌ای وفرامنطقه‌ای استفاده کنیم. همچنین باید از نیرو‌های مجرب و متعهد به منافع ملی و معتقد به آرمان‌های ملت ایران استفاده کرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: فهم قدرت، مناسبات قدرت، بلوک‌بندی‌ها، دوستی‌ها و دشمنی‌ها بسیار تعیین کننده هستند. باید در هر شرایط و موقعیتی، فهم درستی از روابط و نیاز‌های خود داشته باشیم.

وی بیان کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی ما ناشی از تحریم‌ها و مانع‌تراشی‌های دشمنان است. امروز دیپلماسی ما باید برنامه‌ریزی کند تا این موانع را از سر ملت ایران بردارد. نباید اجازه دهیم دشمنان منافع مان را تهدید کنند و سرنوشت‌مان را تغییر دهند. ما باید از ابزارهای خود به بهترین نحو استفاده کنیم.

نه دشمنی کشور‌ها با یکدیگر همیشگی است، نه دوستی کشور‌ها 

باید از قدرت فوق‌العاده فرهنگی به بهترین شکل استفاده کرد

حجت الله ایوبی رئیس ستاد انتخابات پورمحمدی در ادامه برنامه اظهار کرد: دولت ما دولت قرار است و به دلیل آنکه برای فرهنگ ارزش قائل هستیم و این را قدرت نرم ایران نمی‌دانیم،  معتقدیم در این امر باید بیشتر فعال بود.

رئیس ستاد انتخابات پورمحمدی افزود: متاسفانه در سیاست خارجه دولت‌های مختلف، نگاه دستگاه‌ها معمولا به مسئله فرهنگ و هنر تشریفاتی است، در صورتی که نباید اینگونه باشد و باید از این قدرت فوق العاده فرهنگی به بهترین شکل استفاده کنیم.

ایوبی ادامه داد: سیاست داخلی و خارجی در ادامه هم هستند. باید با سیاستهای درست مشارکت مردم را افزایش دهیم. معتقدم اگر موانع میان مردم و دولت را کاهش دهیم و اتفاقات بهتری برای کشور پیش خواهد آمد. 

بخشی از مشکلات امروز ما ناشی از تحریم است

توان نظامی ما افزایش یافته است

پورمحمدی در پاسخ به سوال کارشناس برنامه درخصوص پوست اندازی جهانی قدرت و چگونگی حل تحریم‌ها و چالش‌ها گفت: هدف گذاری درست در تعیین خط اهمیت بسزایی دارد. دو هدف اصلی در اولویت ما قرار دارد که تامین امنیت و منافع کشور است. تمامی توجه خود را باید معطوف به امنیت پایدار متکی به خود و پیش‌دستانه در مقابل تعرض‌ها قرار دهیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما در اغلب کشمکش‌ها با از دست دادن سرزمین و ایجاد مشکلات فراوان روبرو بودیم، اما در ۴۵ سال اخیر و پس از انقلاب مشکلات به خوبی مدیریت شده و توان نظامی ما افزایش یافته است.

وی ادامه داد: من نه سال مدیر اطلاعات خارجی کشور بودم و با نیاز‌های کشور که از طرق آشکار حل نمی‌شده و با دیپلماسی پنهان انجام می‌گرفته آشنایی دارم. دیپلماسی مردمی تاثیرات متعددی دارد و حوزه نفوذ را گسترده و توان ضربه زدن دشمن را کاهش می‌دهد.

جزء موفق‌ترین کشور‌ها در امنیت ملی هستیم

پور محمدی گفت: ما جزء موفق‌ترین کشور‌ها در امنیت ملی هستیم، البته کنش‌گری دیپلمات‌های ما در تحقق این خواسته نقش بسزایی دارد. منافع ملی در کشور ما یک ویژگی برجسته دارد . پانزده همسایه داریم که فرهنگ‌ها و توان‌های اقتصادی‌ متفاوتشان نیاز‌های ما را برطرف می‌کنند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: ما با طراحی که با داد و ستد پیرامونی داریم تحریم‌ها را جبران می‌کنیم و عده‌ای که نمی‌خواهند پیشرفت ما را ببینند به این امر دور زدن تحریم‌ها می‌گویند.

وی اظهار کرد: گام‌های خوبی در دولت رئیسی برداشته شد و ایجاد حوزه دیپلماسی اقتصادی امر خوبی بود. وزارت خارجه باید هدف‌گذاری در رفع موانع اقتصادی به صورت کارشناسی داشته باشد و این را ماموریت خود بداند. روابط ما با روسیه، چین و آفریقا در موقعیت خوبی است و و این ما هستیم که باید از این موقعیت به درستی استفاده کنیم.

در شرایط مناسبی از نظر بین‌المللی به‌سر می‌بریم

جمهوری اسلامی سعی کرده نسبت به افعانستان فعال باشد

ابراهیم متقی کارشناس سیاست خارجی حاضر در این میزگرد اظهار کرد: آقای پور محمدی گفت که نه سال در حوزه دیپلماسی پنهان مسئولیت داشت. این می‌تواند فرصت باشد یا تهدید؟ در دوران تصدی او ما یک بحران امنیتی در افغانستان داشتیم که منجر به شهادت چندین کارگزار دیپلماسی ما در مزار شریف شد و ابران و افعانستان در آستانه لشکرکشی قرار گرفتند.

متقی ادامه داد: این ذهنیت وجود دارد که عرصه دیپلماسی پنهان کشور ادراک دقیقی در ارتباط الگوی کنش طالبان نداشته و به همین دلیل بحران‌های بعدی شکل گرفت این بحث در افکار عمومی وجود دارد. سوال من این است که این ادراک در سطح راهبردی وجود دارد، آیا درست است یا خیر؟ و اگر بعد از حادثه حوادث ادراک می‌شد آیا تصمیمات شما درباره کسانی که در مزار شریف بودند و دستوری که داده می‌شد تغییری می‌کرد یا نه؟

او اضافه کرد: هدف از این سوال اقناع شخصی و افکار عمومی است و اینکه مشخص شود اگر مقام مسئول یک اشتباه راهبردی کند و ادراک دقیقی نداشته باشد و به برخی سفارتخانه‌ها اعتماد بی‌جا کند چاره چیست؟ چرا که چیزی به نام اعتماد در فضای راهبردی وجود ندارد؟  آقای پور محمدی اگر معذوریت وجود ندارد در این باره توضیح دهید.

پورمحمدی در پاسخ گفت: نکته‌ای که شما می‌گویید در اذهان عمومی وجود ندارد و افراد کمی درباره حادثه افغانستان اطلاع دارند و این امر در میز‌های کارشناسی مورد توجه است. اما مساله عمومی جامعه نیست و سی سال گذشته است و اگر بخواهم درباره آن صحبت کنم باید پرونده را بررسی کنم.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: جمهوری اسلامی نسبت به افعانستان سعی کرده فعال باشد و اطلاعات کسب کند. محیط افغانستان تعریف شده و منظم نیست. مساله جدی این بود که طالبان از تعرض به اماکن دیپلماتیک خودداری می‌کند و حاضر نشد مسئولیت بپذیرند.

وی تصریح کرد: ما کارشناسان مجرب در افغانستان داشتیم و به این جمع بندی رسیدیم که از دوستان و عوامل آنها کمک بگیریم. هیچگاه خلبانی را محاکمه نمی‌کنند که چرا پرواز کرده است، چرا که می‌گوید با جان خودم بازی می‌کنم تا خللی نباشد. ما هم دیپلمات‌های خود را بر اساس هوش و اشراف آنها به کار می‌گرفتیم. صحبت‌هایی شد و به آنها گفتیم اگر شرایط خوب نیست برگردند که خیلی اعلام آمادگی نکردند.

پورمحمدی افزود: ما گفتیم اگر کوچکترین حسی دارید که تهدید تلقی می‌شود و فکر می‌کنید باید تخلیه کنید حتما این کار را انجام دهید. ما باید در لحظه به گونه‌ای تصمیم بگیریم که بحران ساز نشود؛ تجربه ما در عرصه‌های مختلف به ما کمک می‌کند که به موقع و درست تصمیم بگیریم.

ماجرای شهادت دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف، در زمان مسئولیت پورمحمدی از زبان وی

دیپلماسی باید متعهد به توسعه روابط باشد

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: جزو معدود کاندید‌هایی بودم که برنامه دادم و شورای نگهبان به من گفت جزو معدود کاندیدایی بودی که برنامه دادی. براساس آنچه در برنامه هفتم آمده تحکیم روابط اهمیت دارد. روابط متزلزل خیلی مضر است. روابط کوتاه مدت باید تحکیم شود مثلا با عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، عمان، پاکستان، قطر و عربستان، لذا باید دید چه عواملی مهم است و روی آنها دست بگذاریم. 

پورمحمدی گفت: تزلزل در روابط و نگاه مردد مضر است و اجازه ورود قدرت‌های جهانی می‌دهد. دیپلماسی باید متعهد به توسعه روابط باشد و وقت استراحت و آرامش نیست. صدراعظم آلمان یک سفر چند روزه به جنوب شرق آسیا داشت برای تثبیت سه هزار شغل. ما به آن می‌خندیدم یعنی رئیس دولت برای حفظ اشتغال داخلی باید متعهد باشد و اگر نتوانست دیپلمات‌ها باید این را کار را کنند.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: تاریخ دیپلماسی ما بگوید برای منافع ملی چه رقم زده است. با این نوشته‌ها چیزی حل نمی‌شود. در سازمان بازرسی بودم که برنامه سوم ۴۳ درصد توفیق داشت که دیگران گفتند ۳۷ درصد موفق بوده است.

پورمحمدی گفت: به هر سفیری که حکمش را امضا می‌کنم، میگویم باید بی‌خوابی بکشی و در سفر خجالت نکشی و با هر کسی بنشینی و صحبت کنی. جسارت را از دیپلمات‌ها گرفتیم.  منافع ملی استواری و جسارت و پایمردی می‌خواهد و دیپلمات‌ها بدانند که سرباز هستند. سفارتخانه‌ها محل استراحت شدند و خانواده‌ها می‌روند و بچه‌ها تحصیل می‌کنند.

سفارتخانه‌ها به محل استراحت تبدیل شده است

فلسطین نماد سیاست خارجی ایران است

وی در ادامه میزگرد سیاسی اظهار کرد: فلسطین یک شعار آرمان‌رایانه صرف نیست و مسئله فلسطین نماد سیاست خارجی ایران است، یعنی میخواهیم مستقل باشیم و سرزمین‌های ما نباید در تصرف کشور‌های دیگر باشند. ملت‌های مسلمان میخواهند روابطشان را خودشان بنویسند. غده سرطانی تعبیر دقیق امام بود. اسرائیل دل همه قلوب را به درد آورده و دیگر تحمل جنایات آن را نداریم. 

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: موضوع فلسطین تسلط غرب بر منافع منطقه است. ما در فلسطین از تمدن دیرینه ایران و نه اسلام دفاع میکنیم. ما برای تقویت جایگاه اسلامی خود باید تعبیر درست در سیاستهایمان داشته باشیم. منافع ما در دفاع از فلسطین رقم خورده است. اینها که ادعا میکنند ما در فلسطین هزینه میکنیم اطلاعات درستی ندارند ما برای آرمانهایمان از فلسطین دفاع میکنیم.

باید از کشمکشهای جناحی خود را خارج کنیم

پورمحمدی گفت: یک عده برنامه مینویسند و و رئیس جمهور و وزیر باید اجرا کنند. اکثر کسانی که حرف می‌زنند تحلیلگر و دانشمند هستند، اما کارگزاران خوبی نیستند و دستشان به آچار و کلنگ نخورده و انسان باید در میدان عمل آنها را ببیند. مدیران ما باید قدرت اجرای برنامه را داشته باشند.

او ادامه داد: به هیچ وجه در موضوعات کلان خارجی نمیتوان بدون اجماع پیش رفت. نمیتوان رزمنده را جلو فرستاد و جبهه را به دشمن داد تا دورش بزنند. سیاست خارجی موضوع کشمکش گروهها نیست و موضوع وفاق ملی است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: در مذاکره، روابط، پیمانها و رفت و آمدها با چالشهایی مواجهیم. از موضوعاتی خبر دارم که چند سال است که آن را باید پیگیری میکردند اما نتوانستند آن را پیگیری کنند.  باید از کشمکشهای جناحی خود را خارج کنیم. چون از عدم اجماع رنج میبریم قدرت پیگیری سیاستهایمان ضعیف است.

باید از اختاپوس دیوانساری معیوب رها شویم

 پورمحمدی گفت: هنر دیپلماسی این است، ضمن اینکه ماهیت را میفهمد و تغییر نمیکند از فرصت‌ها غافل نشود. ماهیت آمریکا و اسرائیل تغییر نمیکند، اما ممکن است اسرائیل به دلیل شرایطی ماهیتش فرق کند که آنجا باید از آن استفاده کرد. یا آمریکا با اروپا مشکلاتی پیدا کند و دیپلماسی نباید از آن غافل شود لذا نباید یک نگاه سطحی و پیوسته روی یک ریل داشته باشیم. هنر دیپلما‌هتا شکارگری فوق العاده است و لحظه‌ها را به خوبی بشناسد.

وی ادامه داد: برخی کشور‌ها یک بازرگان، اطلاعاتی و نظامی را به عنوان دیپلمات میگذارند و در کشورمان از این نیرو‌های خوب داریم اگر دیوان سالاری اجازه آن را بدهد. بروکراسی ما به حل مشکلات چنگ انداخته است.  باید از اختاپوس دیوانساری معیوب رها شویم. بسیاری از مدیران ما زمین‌گیر خواهند شد و باید در این جهت بند‌ها را پاره کنیم.

واکنش پورمحمدی به سوالی درباره جمله «برجام چکی است که باید نقد شود»

چه چک بی محل یا با محل بدهند مرد هستیم، برویم نقدش می‌کنیم

پورمحمدی در جواب به سوال فواد ایزدی که پرسید نظرتان درباره اینکه گفتند برجام یک چک سفید است، چیست؟ بیان کرد: فرض بگیریم که برجام چک بی‌محل است. تاریخ نشان داده آمریکا عهدشکن است. در جنگ جهانی دوم آمریکا به دلیل شرایط و منافع خود روس و انگلیس را در ایران کنار زد.  در احقاق حقوق ملت از هیچ حرکتی نباید فروگذار باشیم، اگر منافع ملی ایجاب میکند باید از مذاکره استقبال کنیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: جای نگرانی نیست. مردان هوشمند میدان نیاز است تا با قدرت از آرمان کشور دفاع کنند. ما مرد حضور در میدانهای سخت هستیم شاید هم شهید شویم اما این شهادت ارزش دارد. امکان پیروزی هم داریم. چه چک بی محل یا با محل بدهند مرد هستیم. برویم نقدش می‌کنیم، اگر کسی چک دست ما داد می رویم نقد می‌کنیم. هنر این است که از هر امکان به خوبی استفاده کنی.

پورمحمدی گفت: جامعه را باید درگیر مسائل جدی و شریک تصمیمات جدی کنیم. سیاست خارجی از این موضوعات است و مسائلی دارد که نیازمند پشتوانه ملی است.  در اکثر دولت‌ها حضور داشتم. هروقت درباره دولت‌ها از من می‌پرسند از خوبی آنها میگویم، چون خیلی کار کردند. باید تجربه ناموفق را کنار بگذاریم. نیرو‌های موفقی داریم و نباید برچسب بزنیم. کشور باید جلو برود و نیاز مردم تامین شود.

وقتی وزیر کشور شدم با موافقت احمدی‌نژاد به ۲۰ استاندار اصلاح‌طلب پست دادم

چه اشکالی دارد وزیری که با من همفکر نیست را انتخاب کنم؟

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: خودرو باید پیش برود و بهترین راننده را پشت آن بنشانیم. چه اشکالی دارد وزیری که با من همفکر نیست را انتخاب کنم؟ من منتخب ملت هستم و نه یک جناح. به جد نیازمند اجماع سازی هستیم که نیازمند عقبه است و فکر میکنم این تجربه را دارم. وقتی وارد وزارت کشور شدم آن را از دولت اصلاحات گرفتم.

وی ادامه داد: بیست استاندار را به آقای احمدی نژاد گفتم که نباید رها شوند، چون تجربه دارند و وی هم موافقت کرد و بهترین خدمات را دادند. اگر به منافع ملی اولویت دهیم همه جناح‌ها سود می‌برند و نظام و رهبری و انقلاب زنده هستند و باید کاری کنیم همه برنده باشند.

پورمحمدی گفت: از هوشمندی صداوسیما سپاسگزارم، چون فرصت کوتاهی بود و هیچ راه دیگری نبود. این فرصت صداوسیما برای آگاهی بخشی مغتنم است و از رئیس و کارکنان صدواسیما بابت این برنامه ریزی متشکرم.

خبرنگاران: محمدحسین نیک‌خوی‌متین، فاطمه سیدی،محمد امیرحسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
چند سالی پیداتون نبود حاج آقا!! برا رییس جمهوری می خوندی؟؟خخخخخ

کاش بفهمید که این مردم دیگه اون مردم نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
و این در حالی است که از سال 1400 تاکنون بیش از 999 هزار بار درمورد عملکرد، رفتار بی شرمانه برخی از مدیران و برخی مسئولان در رسانه ها شکایت و اعتراض کرده ایم ولی اما متأسفانه هیچ کسی هم برخورد نمی کند و فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کارمند جز دانشگاه آزاد قشم از والدین برای انجام کارهای عادی رشوه میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
برا احتیاط باید تعداد کارکنان رو نصف میکردن و سفیر رو هم برمیگردوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
پست پرده شهادت دیپلمات چی بوده نا الان نگفتی بهتر هست که رئیس جمهور نشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
از پشت پرده شهادت رئیس جمهور شهید و عزیز و همراهانش هم بگین
Iran (Islamic Republic of)
وحید احمدی
۲۲:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
از بین کاندیدها سخنورترین و مسلط ترین فرد آقای پورمحمدی هست . منتهی تیم رسانه ای و ... مثل قالیباف نداره
Iran (Islamic Republic of)
سرباز گمنام
۲۲:۳۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
ملت ایران دقت کنید، همه مردم شریف ایران بدانند: تمامی نامزد ها کارآمدی دارند که تایید صلاحیت شده اند، مردم شریف ایرانی که در ستاد تبلیغاتی نامزد های انتخاباتی هستند این را بدانند و آگاه باشید حق تخریب نامزد دیگری را ندارید، کلام آخر : خواهشمندیم کسانی را انتخاب کنید که از جنس مردم باشد ، و در میان مردم و در دل مردم زندگی کرده باشد و سفره ای بزرگ شده باشد که طمع و مزه تــــــورم را چشیده باشد. تمام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
درباره مهاجرت افغانی به‌ ایران صحبتی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
چهار کیلومتر آسفالت سالم تو مملکت نداریم همه شکسته همه چاله و چوله وزیر راه و شرمساری چه میکنه با این کشور؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
برو دنبال کارت بگذار باد بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
روح شهدا شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
آقای پورمحمدی بعضی از مواردی را که گفتی بقول خود دولتمردان نخ نما شده است مانند پایداری و مقاوت اخر تا کی باید مقاومت کرد واقعا این شعار دیگر نخ نما شده است چیزی جدیدی نگفتید ،فلسطین و.و همه قدیمی ،الان پسر من مهندس عمران در یه شرکت معتبر خصولتی بعنوان پیمانکار شهرداری ماهی ۱۰ تومن حقوق میدن اون هم باتاخیر چندماهه واون روز در کمال تعجب دیدم پسر بچه افغانی با ۱۰ تومن حقوق ماهانه استخدام میوه فروشی شد تا کی باید شاهد اینگونه مسائل باشیم لطفا مطالب جدیدی بگویید ،در مورد مبارزه با فساد و حقوق های نجومی و احقاق حق مردم صحبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
حرف های قشنگ میزنید پوری جان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
چهار کیلومتر آسفالت سالم تو مملکت نداریم همه شکسته و همه چاله و چوله یعنی وزیر راه و شرمساری چه داره میکنه با این کشور؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
جناب پورمحمدی عزیز ، آیا می دانید که اقتصاد و بورس چیست ؟؟
کمی راجع به اقتصاد مدرن صحبت کنید . احتمالا" چون ذهب ، ذهبا خوانده اید ، از اقتصاد هیچ شناختی نداشته باشید . حق دارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
عرصه بین الملل همین چند کشور همسایرو میگین دیگه؟
جاهای دیگه که جایگاه مناسبی نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
رای ما دکتر کروبی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
توازکجاسردرآوردی؟
دکترکروبی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
دکتر کروبی مدرک دکترای اقتصاد خود را از حوزه ی علمیه قم گرفتند با معدل ۱۹/۷۵. بنابر این شایسته ی ریاست جمهوری فقط کروبی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
خوابی یا بیمار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
کروبی نزدیک هست بره رحمت خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
ساقی رو عوض کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
اون شیخک که تعداد رای هاش از تعداد رای های باطله هم کمتر بود، الکی خودش رو آویزون موسوی کرد، حداقل موسوی رو میگفتی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
حد شما همون قدره
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۱۶:۳۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
برنامه خوب بود پورمحمد ی بر برنامه نسلت خوبی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
خودت هم نسلت خوبی داری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
شما که هنوز هیچی نشده کامنت هایت را چاپ نمیکنن // وای بحال اون روزی که رئیس جمهور بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
حاج اقا حالا میخواهی بسلامتی و دل خوش رئیس جمهور بشی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
خدا از سر تقصیرات هممون بگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
حاج اقا یخورده از خاطرات سال ۶۷ و ۶۸ اون قدیما برامون بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
از چی بگه؟ از خیانت و جنایت جماعتی منافق که هزاران نفر از مردم ایران رو به خاک وخون کشیدن؟ هنوز انتقام از منافقین تمام نشده ،هنوز تقاص خون عزیزانمون بر زمین مونده ، عزیزم سال‌های ۶۷ ،۶۸ زیادی در پیش رو داریم ...منتظر باشید، ما هم منتظریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
که جوخه اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
مهم نیست چی گفتی مهم اینه چی کار کردید ، که هیچ کاری نکردید و افغانستان نه زبانش فارسی است دیگر و نه دینش شیعی است دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
یعنی در طول حکمرانی 46 سال گذشت هیچکدام از ریاست جمهوری بفکر توان داخلی نبودند یا بلد نبودند تا اوضاع امروزه مردم را گرفتار نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
32سال دست اصلاح طلبها بود که جالبه امروز از همه شاکی تر و پر توقع ترند.ملت را به خاک سیاه نشاندن و با یک ژست زیبا و تو خالی اصلاح طلب وارد میدان میشوند و امان از حافظه تاریخی بعضی مردم که به آینها رأی میدهند.موسوی .رفسنجانی .خاتمی و گل سر سبد روحانی
یعنی ملت عزیز دوباره میخواهید وزارت خانه ها را تحویل افرادی مثل نعمت زاده،زنگنه،اخوندی و ... دهید؟
Iran (Islamic Republic of)
عاشقان۱۴معصوم واسلام
۱۵:۳۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
من به شما رأى مى دهم توكل بر خدا و توسل براهل بيت پیامبرص التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
تو که یک مفری چرا برا اسمت از کلمه عاشقان استفاده کردی. نکنه یک دسته تعرفه رای هم جیبت داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
خود تنهایی به این درک رسیدی؟ از کجا فهمیدی؟
آخرین اخبار