آیت الله جوادی آملی:

با سر و سامان دادن به اقتصاد ستون را حفظ کنید

آیت الله جوادی آملی گفت:مردم ستون دین هستند، باید با ایجاد اشتغال، فقرزدایی و سر و سامان دادن به اقتصاد، کاری کرد تا این ستون محفوظ بماند.

به نقل از پایگاه  اطلاع رسانی اسرا،مسعود پزشکیان،نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی، با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

​​​​​​آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار بیان کرد: ما مردم ایران، مردمی با فرهنگ هستیم، برکات خون شهداء و آثار آن در کشور وجود دارد و کشور نیز دارای سرمایه‌های عظیم خدادای است؛ پس ما همه چیز داریم لذا باید همت ما هم بلند باشد.

معظم له اظهار کرد: ما مردم ایران، مردمی بزرگ و بزرگ زاده هستیم، ما نه یعنی حوزوی‌ها و دانشگاهی ها، بلکه تمام مردم ایران، چون شناسنامه داریم، تاریخ داریم، جغرافیا داریم و کشوری که دارای تاریخ و جغرافیا است، بزرگ است، شما در هر کجای ایران قدم بگذارید، اثری از آثار باستانی می‌بینید بر خلاف کشوری مانند آمریکا که دارای جغرافیا و آثار باستانی کهن نیست، لذا شأن این مردم بزرگ این نیست که کمیته امدادی اداره شوند!

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ما زمین و آسمان را برای شما مسخّر کردیم، ﴿سَخَّرَ لَکُمْ ما فی السّماوات و ما فی الاَرض﴾ چیزی در عالم نیست مگر مسخّر شما باشد، بشر کمبودی ندارد، شما با فهم، عالم را اداره کنید و استفاده کنید و اداره جهان در هیج کجای عالم با فشار ممکن نیست، بلکه با مِهر اداره می‌شود!

آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه مردم ستون دین هستند،گفت: در فرهنگ قرآن، ملّتی که جیبش تهی و کیسه‌اش خالی است، این ملّت فقیر است. فقیر به معنای گدا نیست، فقیر به کسی می‌گویند که ستون فقراتش شکسته است و ملتی که ستون فقراتش شکسته است این قدرت قیام ندارد و نمی‌تواند روی پای خود بایستد، لذا باید با ایجاد اشتغال و کار، فقرزدایی کرد و با سر و سامان دادن به اقتصاد، کاری کرد تا این ستون محفوظ بماند و ملت بتواند روی پای خود بایستد.

معظم له ابراز کرد: در دین اسلام آمده است که شما حق ندارید حتی یک حیوان را به دروغ و فریب و نیرنگ به سمت خود بکشانید، وقتی دین ما حتی اجازه فریب و دروغ به حیوان را نمی‌دهد به طریق اولی اجازه فریب مردم با وعده و تبلیغ دروغ را نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی اختلاس و فساد گرفته شود، بیان کرد: جامعه اگر ببیند که مشکلات در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی حل شده و استقلال کشور محفوظ است، آنها نیز قانونمندانه رفتار می‌کنند و به قانون احترام می‌گذارند و لذا مسائلی مانند حجاب و این موارد با فشار حل نمی‌شود بلکه باید همه سعی کنیم که نه بیراهه برویم و نه راه کسی را ببندیم!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار