همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید زنگ نماز با شعار مِهر با مُهر در مدارس ‌سراسر کشور نواخته شد.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش نیز ظهر امروز با حضور در دبیرستان پسرانه دوره اول امام عصر (عج)، نماز ظهر را اقامه کرد.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم اقامه نماز گفت:  فلسفه خلقت و نظام هستی، اقامه نماز است؛ تمام اثرات برای کمالات انسان را خداوند در نماز قرار داده است.

وی با بیان این که قرآن راهکار رسیدن به سعادت را نماز و انفاق نام برده است؛ افزود: اگر می‌خواهیم مسیر پیشرفت و تعالی را طی کنیم باید به نماز توجه کنیم. نماز گره‌های کور زندگی را باز می‌کند.

او با بیان این که باید به سؤالات دینی دانش آموزان پاسخ دهیم؛ ادامه داد:  باید معرفت به نماز را در مدارس کشور بسط و نشر دهیم و در این مسیر برنامه‌ها نیاز است و راه طولانی داریم.

او با بیان این که  اقامه نماز جماعت در مدارس مهمترین مأموریت در کنار سایر مأموریت‌های آموزشی و پرورشی است؛ افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا فضای اقامه نماز را در مدارس بسط و نشر دهیم.

کاظمی گفت: نماز انسان ساز است در نتیجه انسان نیز جامعه را می‌سازد پس ما با نماز می‌توانیم جامعه خوبی را بسازیم. ما با نماز به خدا نزدیک شده و می‌توانیم با او صحبت کنیم.

برچسب ها: زنگ نماز ، نماز جماعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار