وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های درسی کاربردی هستند ولی نیاز به بازبینی دارند.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز اول مهر ۱۴۰۳ در حاشیه مراسم مهر با مهر در جمع خبرنگاران گفت:  ما نماز را به عنوان بالاترین ارزش دینی  در برنامه درسی خودمان داریم  و به تمام مدیران توصیه کردیم که به این موضوع توجه ویژه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که ظرفیت مدارس قرچک و ورامین پر شده و به همین علت مدارس این دو شهرستان دانش‌آموزان اتباع را پذیرش نکردند؛ افزود: این مشکل به دلیل عدم مراجعه خود دانش آموز به مدرسه در سه ماه تابستان بوده و دانش‌آموزانی که در مدرسه هنوز ثبت نام نشده‌اند می‌توانند در حال حاضر ثبت‌نام کنند.

وی با بیان این که بخشی از این  عدم ثبت‌نام‌ها به دلیل مهاجرت و جابجایی است؛ افزود: بسیاری از خانواده‌ها  از یک منطقه به منطقه دیگر یا از یک شهر به شهر دیگر جابه‌جا شده‌اند.

وزیر آموزش وپرورش به تمام خانواده‌ها قول داد تا هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نماند. 

وی با بیان این که مدارس باید ابتدا دانش‌آموزان ایرانی و سپس دانش‌آموزان اتباع که حدود ۶۰۰ هزار دانش آموزان هستند را ثبت‌نام کنند؛ افزود: همه تمهیدات را برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع انجام داده‌ و آن‌ها را ثبت‌نام می‌کنیم. 

کاظمی با  بیان این که خبر ۷۰۰ هزار بازمانده تحصیلی صحت ندارد افزود: باید ثبت‌نام‌ها تمام شود تا آمار بازماندگان تحصیلی را دهیم ولی معمولا در دوره ابتدایی کسانی که از فضای آموزش و پرورش فاصله گرفتند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر است که تغییر می‌کند و در دوره متوسطه اول و دوم این عدد ممکن است ۵۰۰، ۶۰۰ هزار نفر باشد. 

او ادامه داد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقایسه با سال‌های گذشته در بالاترین میزان خودش قرار دارد. یعنی در تاریخ آموزش و پرورش سابقه ندارد که دانش‌آموزان در این حد ثبت‌نام کنند. 

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره تغییرات کتب درسی و کاربردی شدن محتوای دروس تصریح کرد: کتاب‌های درسی که کاربردی هستند  اما به هر حال تغییراتی لازم است که باید اندک زمانی صبر کرد تا در فراغت خاطر کتب درسی بازبینی شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار