مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از رفع انسداد از ۶۶ سازه تقاطعی فاقد آبگذری ایمن سیلاب در استان از سال گذشته تاکنون خبر داده است.

مجید محبی گفت: سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و موقعیت خاص جغرافیایی همواره با بحران‌های طبیعی روبروست که سیل، خشکسالی و توفان‌های سهمگین ۱۲۰ کیلومتری بطور همزمان از بحران‌های این استان است.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات پیشگیرانه‌ای نظیر رفع انسداد سازه تقاطی فاقد آبگذری در کنار اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ماده ۱۷ برای جبران خسارات ناشی از حوادث سال گذشته تاکنون در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از برگزاری طرح روئین تن سازی در استان خبر داد و گفت: این طرح موجب قوی شدن ایران در مقابله با بلایای طبیعی مانند زلزله می‌شود.

وی با اشاره به مخاطرات سیستان و بلوچستان افزود: شمال این استان در ادوار قدیم به دلیل وفور نعمت وجود تالاب بین‌المللی هامون یکی از مناطق مناسب زیست محیطی را داشت، اما هم‌اینک پس از گذر سال‌ها و بروز خشکسالی‌های بیش‌از ۲۰ ساله این دریاچه به بستری برای بروز پدیده وحشتناک توفان شن تبدیل شده است.
محبی ادامه داد: مخاطره اصلی نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان سیلاب‌های ویران‌کننده‌ای است که بیشتر در فصل‌ها سرد چهره خود را نمایان می‌کند و چنان شدتی دارد که هر آنچه در مسیر آن باشد لابه لای پیکر گل آلود خود محو می‌کند.
وی بیان کرد: همچنین در جنوب استان در منطقه چابهار و مکران دروازه ورود ایران به اقیانوس‌های جهان یعنی دریای عمان قرار گرفته که در شرایط توفانی، این دریا سیمایی خشن از خود نشان می‌دهد که از نمونه‌های آن می‌توان به توفان شاهین در سالجاری اشاره کرد که چندی قبل نزدیک بود ساحل چابهار را در نوردد.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تلاش ما بر آن است که این ظرفیت بالقوه در استان را با مشارکت همگانی به ظرفیت بالفعل تبدیل کنیم تا با همدلی، همفکری، همیاری، تلاش و جمع آوری همه توانایی‌ها در یک ید واحده که مدیریت بحران است، استانی باقدرت و مقاوم در مقابل همه بحران‌ها داشته باشیم

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار