فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیمروز گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس این شهرستان با ۱۰۶ برنامه به استقبال هفته دفاع مقدس رفت.

مهر الله سارانی با تبریک هفته دفاع مقدس  بیان کرد: دفاع مقدس جلو گاه و شکوه ملتی است که جانانه در مقابل دست‌اندازی استکبار و ایادی آنها در منطقه ایستاد که جز به لطف و هدایت الهی و رهبری بنیان‌گذار انقلاب اسلامی نمی‌توانست به منصه ظهور درآید.
 
سارانی تصریح کرد: رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل در طول ۸ سال جنگ نابرابر، تمام وجود خود را در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب، دین اسلام، عزت، شرف و موجودیت اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند حماسه‌ای که نتیجه آن خلق حماسه‌ای بزرگ در دنیا شد که حیرت جهانیان را برانگیخت.
 
وی به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه اجرا می‌شود.
 
 فرمانده سپاه ناحیه نیمروز در ادامه به نواختن زنگ ایثار و مقاومت باهدف ارج‌نهادن به مقام والای شهیدان و ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، مقاومت در مدارس اشاره کرد و گفت: این برنامه به‌صورت هم‌زمان در روز اول مهر در مدارس سراسر استان از جمله شهرستان برگزار شد.
 
وی تصریح کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا باهدف زنده نگهداشت نام شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری و مقاومت در جامعه، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای این شهرستان به‌منظور تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، از دیگر برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده برای هفته دفاع مقدس است.
 
سارانی با اشاره به اجرای برنامه‌های شاخص سازندگی و محرومیت‌زدایی در هفته دفاع مقدس افزود: این طرح‌ها با رویکرد ترویج و تقویت روحیه جهادی و انقلابی و ازبین‌بردن فقر و محرومیت اجرا خواهد شد.
 
 فرمانده ناحیه شهرستان نیمروز ادامه داد: ویزیت رایگان باهدف محرومیت‌زدایی، تقویت معنویت و عواطف انسانی، کمک به درمان و بهداشت مناطق تابعه شهرستان انجام می‌شود.
 
 وی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن تصریح کرد: وحدت و همدلی اساس قدرت و سربلندی مسلمانان است و قرآن کامل‌ترین کتاب آسمانی و بهترین الگو در راستای ایجاد وحدت در بین مسلمانان جهان است؛ لذا برگزاری محافل انس با قرآن بهترین هدیه به روح شهدا است.
 
 فرمانده ناحیهٔ شهرستان نیمروز با اشاره به پویش اهدای خون در هفته دفاع مقدس گفت: این امر خداپسندانه باهدف ترویج فرهنگ اهدای خون و بالابردن روحیه ایثار و ازخودگذشتگی است و این حرکت می‌تواند گامی مؤثر برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا باشد.
 
 سارانی با اشاره به فضاسازی سطح شهر به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید تأکید کرد: این کار به‌منظور برجسته‌کردن یاد و خاطره شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی و ترویج فرهنگ شهادت و دفاع از مرزوبوم ایران اسلامی انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار