یامین‌پور گفت: الان مناطق جنوبی لبنان از پایین شهر صور تا خط مرزی شمالی سرزمین‌های اشغالی و جنوب لبنان میدان جنگ است.

وحید یامین‌پور، فعال فرهنگی در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق درباره آخرین وضعیت آوارگان لبنانی گفت: موج شدید مهاجرت از جنوب لبنان که ناشی از بمباران ناگهانی رژیم صهیونیستی بود، کاهش یافته است. الان مناطق جنوبی لبنان از پایین شهر صور تا خط مرزی شمالی سرزمین‌های اشغالی و جنوب لبنان میدان جنگ است. البته بعضی نهادها، شهرداری‌ها و بیمارستان‌ها مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفتند. اخیراً شهرداری نبطیه را بمباران کردند، که طی آن شهردار و کارکنانش به شهادت رسیدند.

یامین‌پور ادامه داد: رژیم صهیونیستی همان کاری را که با غزه کرد، با جنوب لبنان می‌کند. او کاری می‌کند که هیچ‌کس در آنجا امکان سکونت نداشته باشد، به تعبیر خودش در حال تخریب تونل‌های زیر زمینی حزب‌الله است و خط آتش حزب‌الله را عقب می‌راند، تا شهرک‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی در تیررس نباشد. اما شهرک‌های شمالی به طور کامل تخلیه شده و حزب‌الله خط و نشان کشیده که با حیفا همین کار را خواهد کرد. طبق آمار رژیم صهیونیستی، الان در سرزمین‌های اشغالی حدود سه میلیون بار مراجعه در روز به پناهگاه وجود دارد. بنابراین، موج اصلی مهاجرت تمام شده است. الان خیلی‌ها به دنبال سکنی‌گزینی آبرومند و مطمئن هستند و حزب‌الله در حال رسیدگی است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه تقریباً ۷۰۰ هزار نفر خانه‌های خود را در ضاحیه ترک کردند، افزود: بیشتر مهاجرین در مناطق دیگر بیروت ساکن هستند. رژیم صهیونیستی شب گذشته دو منطقه را برای اولین‌بار بمباران کرد. این مناطق بیرون از ضاحیه است و مردمانش بسیار فقیرنشین است. حتی بخش‌هایی از آن زاغه‌نشینی رواج دارد. این در حالی است که خیلی از آوارگان که جایی برای سکنی نداشتند، در خانه‌های محقر این منطقه ساکن شدند.

به گفته وی، روز اولی که من به بیروت رفته بودم، از حالت شوک‌ ناشی از شهادت سید حسن نصرالله و انفجار پیجرها کاسته شده بود. از مردم می‌شنیدم که می‌گفتند حزب‌الله خودش را پیدا کرده و الان می‌تواند به نظم سابقش برگردد. تحلیلگران می‌گفتند فرصت طلایی که رژیم صهیونیستی به دنبالش بود از دست داده است و حزب‌الله سازمان رزم خود را بازسازی می‌کند. ما می‌بینیم که عملیات‌های اخیر عملیات‌هایی است، که در حال نتیجه دادن است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۲ آبان ۱۴۰۳
الان این خبری که گذاشتید کجاش فرهنگی هنری بود؟!
این خبر رو بذارید قسمت سیاسی سایت
آخرین اخبار