۲۸ پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان، هر ساله آخرین یافته‌های علم‌سنجی برگرفته از منابع و مراجع معتبر مختلف را تحلیل و گزارش می‌کند.

 دکتر عابدین ایرانپور افزود: یکی از این گزارش‌ها، بر پایه آخرین یافته‌های پروژه مشترک الزویر (Scopus) و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد که به فهرست دانشگاه استنفورد معروف شده است، انجام می‌شود.

 وی تصریح کرد: این گزارش در چند سال اخیر، با تحلیل داده‌های پایگاه اسکوپوس بر اساس روش خاصی، اقدام به شناسایی و ارائه فهرستی از پژوهشگران پراستناد برتر جهان در یک پایگاه اطلاعاتی کرده است.

 ایرانپور افزود: تازه‌ترین به‌روزرسانی این پایگاه در مهر ماه ۱۴۰۳ (سپتامبر۲۰۲۴) منتشر شده است که نام ۲۸ نفر از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این فهرست اعلام شده است.

 وی بیان کرد: این فهرست، عملکرد استنادی نویسندگان را به ازای برونداد‌های پژوهشی منتشر شده از آنان در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل کرده و بر این اساس، نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند معرفی کرده است.

حضور ۲۸ پژوهشگر کرمانی در جمع ۲ درصد دانشمندان برتر جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار