دولت آمریکا دیگر نمی خواهد خود شخصاً به جاسوسی از مردم بپردازد بلکه دولت آمریکا؛ می خواهد همه مردم برای دولت خبرچینی کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ، اداره امنیت داخلی آمریکا پروژه ای به نام "همه چیز را ببینید ، همه چیز را بگویید" . این پروژه درصدد این است که اگر کسی " چیز مشکوکی" در اینترنت دید مقامات را خبر کند .

فضای اینترنت دیگر امن نیست . این فضا به سرعت به یک فضای "تحت کنترل شدید" تبدیل شده است. کسانی که فضای اینترنت را مشاهده، ردیابی و ثبت می کنند، هرکاری را که شما در این فضا انجام دهید می بینند. نکته مهم این است که دیگر فضای اینترنت آمریکا، یک فضای خصوصی و ایمن برای شما نیست.

بسیاری از آمریکایی ها نمی دانند که کنترل اینترنت در طی چند سال گذشته چه پیشرفت عجیبی داشته است به همین خاطر است که باید گفت هرجایی در دنیا ، از اینترنت امن تر و خصوصی تر است. هیچ وقت در آمریکا مطلبی یا مسئله ای که نمی خواهید مقامات و یا دیگران به آن دسترسی داشته باشند را در اینترنت بارگذاری نکنید.

درواقع برای هرکدام از ما، پرونده ای در اینترنت تشکیل شده است که با سیل انبوهی از اطلاعاتی که ما به دست خودمان در اینترنت مخصوصاً در فیس بوک و توئیتر می گذاریم ، هر روز قطورتر می شود.

اینترنت برای عموم مردم فرصتی تاریخی در ارتباطات بوجود آورد ، اما این استفاده گسترده از اینترنت مخاطراتی هم دارد . ما هرکاری در اینترنت انجام دهیم ، ثبت و ردیابی می شود . این تفکر که می تواند آزادانه هرکاری دوست داشتید در اینترنت انجام دهید و کسی متوجه نشود، دیگر یک توهم است.

دلایل زیر نشان می دهد که فضای اینترنتی آمریکا دیگر یک فضای شخصی و عاری از جاسوسی نیست:

1-  دولت فدرال در حال حاضر تمام فعالیت های افراد را در اینترنت را تا 5 سال گذشته در اختیار دارد
زمانی بود که مرکز ملی ضد تروریسم آمریکا ، اطلاعات کاربران را تا 180 روز می توانست ردیابی کند . اما حالا پیشرفت کرده و تا 5 سال گذشته هرکاری در اینترنت کرده باشید کف دست آنها است.
"اریک هولدر" دادستان فدرال آمریکا قانونی را امضا کرد که به موجب آن، اطلاعات شما تا 5 سال در اختیار مرکز ملی ضد تروریسم است.

2- شرکتها و کارفرمایان نیز می توانند فعالیت های اینترنتی را رصد می کنند
زمانی نه چندان دور کارفرمایان و شرکت هایی که قصد استخدام کسی را داشتند با رصد رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی که فرد در آن عضو بود ، به افکار و منویات فرد احاطه پیدا می کردند.
اما اکنون وضع عوض شده است . این شرکتها ، رمز ورود فیس بوک متقاضیان را هم می خواهند.  شما می توانید رمز خود را ندهید اما شغل مورد نظر را دیگر در خواب هم نخواهید دید.

3- مجریان قانون هم شما را زیر نظر دارند
اگر یادتان باشد اوایل سال میلادی جاری یک پدر آمریکائی ویدئویی را در یوتیوب بارگذاری کرد به نام "والدین فیسبوکی و نوجوانان دردسرساز". این ویدئو 31 میلیون بار در یوتیوب دیده شد. اما همین کار باعث شد تا پلیس و مقامات اداره حفاظت ازکودکان به خانه آن مرد ریخته و وسایلش را گشتند.

پس دقت کنید چه چیزی در اینترنت بارگذاری می کنید . اگر چیزی را بارگذاری کنید که آنها خوششان نیاید ، فردا صبح جلوی در خانه تان هستند.

4- آژانس های مختلف فدرال هم شما را می پایند

FBI ، CIA ، اداره امنیت داخلی ، نیروهای نظامی آمریکا و حتی بانک مرکزی همگی به طور سیستماتیک درحال رصد تمام فعالیت های شما در اینترنت هستند.
هرکدام از این ادارات کلمات کلیدی برای خود تعریف کرده اند ، با استفاده شما از هرکدام از این کلمات کلیدی ، شما به سوژه تعقیب آنها تبدیل می شوید.

در سال 2010 سامانه جدیدی به نام "سامانه کنترل رسانه ها" آغاز به کار کرد . این سامانه توانایی کنترل همه فضای  مربوط به اینترنت اعم از اخبار ، شبکه های اجتماعی ، تحلیل ها ، مقالات و... را دارد .

5- باراک اوباما هم در حال جاسوسی از شماست

تیم مبارزه انتخاباتی اوباما یک "تیم حقیقت یاب" تشکیل داده است که این تیم وظیفه دارد همه "شایعات نادرست" در مورد اوباما را جمع آوری کند .
اگر شما در مورد اوباما در فضای اینترنت چیزی بگذارید که از نظر تیم تحقیقاتی اوباما حقیقت نداشته باشد ، شمائید و تیم حقیقت یاب اوباما. باید ثابت کنید که حرفتان درست بوده یا نه.

6- رصد تمام فرکانس های رادیویی

یقیناً می دانید تمامی فرکانس های رادیویی ، مخصوصاً رادیوهای اینترنتی رصد می شوند . به همین خاطر اف بی آی ، شرکتی را در ویرجینیا استخدام کرده است که بطور خودکار تمام رادیوهایی را که در محدوده قلمرو ایالات متحده آمریکا هستند ثبت و ضبط می کند . هدف از این کار جمع آوری اسناد و شواهد بالقوه است.

شما اگر با یک رادیو تماس بگیرد و بخواهید که صدایتان پخش شود ، قطعاً توسط اف بی آی صدایتان ضبط خواهد شد . ارزش قرارداد اف بی آی با شرکت مورد نظر بیش از 524 هزار دلار است.

7- کشورهای خارجی و رصد فضای اینترنتی آمریکا
تنها دولت آمریکا، فضای مجازی ما را تحت کنترل ندارد. تمام کشورهای جهان می توانند فضایی اینترنتی ما را رصد کنند. کشورهایی که ما اصلاً نمیدانیم کجا هستند. باید گفت بسیاری از کشورها، کنترلهای بدتری روی فضای مجازی خود دارد.

مثلاً در کانادا ، قانونی تصویب شده است که به موجب آن ، همه فعالیت های کانادایی ها در اینترنت ردیابی می شود .

دولت انگلستان پا را از این هم فراتر گذاشته است و دولت به همه ISP ها ( شرکتهای فراهم آورنده دامنه و امکانات اینترنت ) دستور داده است تا تمام محتویات "افراط گرایانه" را از صفحات اینترنت پاک کنند.

نیکلا سارکوزی در این مورد از همه جلوتر است او گفته طبق قانون اگر هر کسی از سایتی به نام preaching hatred دیدن کند بازداشت می شود.

8- ما مردم خود، جاسوس دولت هستیم

دولت آمریکا دیگر نمی خواهد خود شخصاً به جاسوسی از مردم بپردازد . دولت می خواهد همه مردم از یکدیگر جاسوسی کنند .

اداره امنیت داخلی آمریکا پروژه ای به نام "همه چیز را ببینید ، همه چیز را بگویید" را راه انداخته که این پروژه درصدد این است که اگر کسی " چیز مشکوکی" در اینترنت دید مقامات را خبر کند .

متاسفانه معنی چیز مشکوک آنقدر گسترده است که می تواند شامل همه چیز باشد .
حقیقتاً توهمات رهبران ما دیگر خارج از کنترل شده است . کار به جایی رسیده است که "جو لیبرمن" سناتور جمهوریخواه پیشنهاد داده است گوگل یک بخش برای شناسایی موارد تروریستی درهمه صفحات خود بگذارد تا مردم تمام مظنونین را معرفی کنند .

9- ISP ها از شما جاسوسی می کنند

بسیاری از آمریکائی ها خبر ندارند که شرکتهای ارائه دهنده امکانات اینترنت ISP ها هم از آنها جاسوسی می کنند . این ISP ها مراقب اینند که شما فایل هایی را که مشمول قانون کپی رایت هستند دانلود نکنید .

اگر شما ویدئو یا آهنگی را که کپی رایت دارند دانلود کنید بلافاصله توسط ISP به مراجع قانونی معرفی می شوید .

کار به جایی رسیده است که خود ISP ها به طور داوطلبانه در حال اجرای مکانیزمی اند تا خودشان جاسوسی کاربران را بکنند .

10- اداره امنیت ملی هم درحال دیدن همه چیز و همه اطلاعات شخصی است

دیگر اکنون مطمئن هستیم که اداره امنیت ملی همه ارتباطات از هر نوعی را رصد می کند . همین موضوع قبلاً محرمانه بوده است اما الان دیگر همه این موضوع را میدانند.

اداره امنیت ملی بزرگترین مرکز جاسوسی در طول تاریخ بشریت را در صحرای یوتا درست کرده است . این اداره مرکز داده های یوتا را به پیشرفته ترین شکل ممکن ساخته است.

هدف این مرکز جمع آوری و تحلیل تمام ارتباطات زمینی و ماهواره ای است . تمام اطلاعات زمینی که از رابط ها و فیبرهای نوری زیرزمینی و زمینی و زیردریایی گذر می کند به این مرکز می رسد . دو میلیارد دلار خرج این مرکز شده است که درسال 2013 بهره برداری خواهد شد.

لطفاً دیگر فکر نکنید که هرکاری که در اینترنت می کنید محرمانه است و کسی از آن خبر ندارد.

مردمانی در سطح جهان هستند که هر کلیک شما را می بینند.

اما یک چیز دیگر را بدانید و آن این است که بعضی ها از همین تهدید، فرصتی برای بی آبرو کردن رسانه های اصلی و تبلیغات گسترده آنها استفاده می کنند. اینترنت و شبکه های اجتماعی علیرغم خطری که برای لو رفتن آنها دارد، فرصتی است برای رو کردن دست کسانی که به حریم دیگران اهمیتی قائل نیستند؛ مثل این مقاله./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار