پارلمان ترکيه روز گذشته براي ششمين سال متوالي استقرار نيروهاي نظامي اش در لبنان طبق چارچوب نيروهاي پاسدار صلح موسوم به يونيفل را تمديد کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري دولتي کويت ؛ زمان استقرار  نيروهاي تركيه در لبنان در ماه سپتامبر آينده به پايان مي رسيد.

در همين حال اعضاي پارلمان ترکيه با اکثريت ارا طرح دولت براي تمديد حضور اين نيروها در لبنان را تصويب کرد و براين اساس هزار نيروي نظامي ترکيه براي يک سال ديگر در لبنان باقي خواهند ماند تا در چارچوب نيروهاي پاسدار صلح در جنوب اين کشور فعاليت کنند.

شايان ذکر است ، نيروهاي يونيفل درصورتي در لبنان باقي خواهند ماند که شوراي امنيت سازمان ملل مدت زمان استقرار اين نيروها را در لبنان تمديد کند.

براساس اين گزارش ،  نيروهاي نظامي ترکيه مستقر در لبنان شامل يگان هاي زميني و دريايي هستند که در شهر صور در جنوب لبنان مستقرند و وظيفه کمک رساني پشتيباني به نيروهاي يونيفل را برعهده دارند.

دولت ترکيه در توجيه ضرورت تمديد حضور نيروهاي نظامي اين کشور در لبنان اعلام کرد که  اوضاع کنوني اين کشور در شرايطي قرار دارد که حضور نيروهاي ترکيه در آن و کمک به مسئولان لبناني در حفظ امنيت و ثبات اين کشور را ضروري کرده است .
برچسب ها: ترکیه ، یونیفل ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار