جمهوری خواهان امیدوارند میزان بالای بیکاری اوباما او را از صحنه انتخابات رياست جمهوري آمريكا خارج کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتد پرس،اقتصاد درحال رکود آمریکا، شانس باراك اوباما را برای پیروزی در انتخابات رياست جمهوري اين كشور کاهش داده است.

آخرين گزارش از میزان بیکاری در آمریکا  که جمعه  منتشر شد نشان می دهد میزان بیکاری در این کشور به 8.2 درصد رسیده است.

فرانکلین روزولت آخرین رییس جمهوری بود که با وجود میزان بیکاری شدید، مجددا در دوم پبروز انتخابات شد. اما رای دهندگان آمريكايي جیمی کارتر و جورج بوش پدر را به دلیل میزان بالای بیکاری براي بار دوم به عنوان رئيس جمهور انتخاب نكردند.

بر اساس اين گزارش؛ به نظر نمی رسد اوباما رئيس جمهور فعلي آمريكا بتواند حواس مردم كشورش را از اقتصاد بيمار آمريكا به جای دیگری پرت کند و در حال حاضر اقتصاد سایه سنگین کمپین انتخاباتی اوباما تبديل شده است و از روز اول نيز با تيم تبليغاتي اوباما بوده است. قانون خدمات درمانی او در سال 2010 و میزان بیکاری بالا به بهانه ای تبدیل شده است تا جمهوری خواهان علیه او متحد شوند.

همه اينها در حالی است که رای دهندگان آمريكايي توجه زیادی به پایان دادن جنگ در عراق و مرگ بن لادن نمی کنند. 

میت رامنی روش محافظه کارانه را در پیش گرفته است. او و همکارانش فکر می کنند که اوبا در حال سقوط است و نیازی به شرط بندی های بزرگ نیست.

گزارش میزان بیکاری جمعه شب نشان می دهد که این دیدگاه تا حدودی صحیح است.

اما برخی از جمهوری خواهان عقیده دارند که رامنی بیش از حد محتاط است و این کار او تفاوت های رامنی با اوباما را پررنگ نمی کند. رامنی باید جدی تر و جسورتر عمل کند.

با این وجود، بیکاری برگ برنده جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

برچسب ها: اوباما ، رامنی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار