خبرگزاري رويترز در گزارشي از توکيو به قلم اوسامو تسوکيموري نوشت: ژاپن اعلام کرد با توجه به تمايل توکيو براي خريد نفت ايران به رغم تحريم هاي غرب، شرکت هاي بيمه ژاپني پوشش بيمه دريايي خود را براي استفاده از تعداد بيشتري از نفتکش هاي داخلي براي حمل نفت خام ايران گسترش مي دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران   ؛ انتظار مي رود ژاپن که سومين خريدار بزرگ نفت ايران است، واردات نفت را از اين کشور در ماه اوت ازسربگيرد. ژاپن اين ماه به سبب نگراني از گرفتار شدن در تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران که از هفته گذشته اجرايي شده است، انتقال محموله هاي نفتي را از ايران متوقف کرده بود.

تحريم هاي نفتي اتحاديه اروپا، شرکت هاي بيمه اروپايي را از پوشش بيمه اي محموله هاي نفتي ايران بازمي دارد.

ناظران صنعتي مي گويند تحريم هاي اتحاديه اروپا سختگيرانه ترين تحريم هاي غرب عليه ايران است.
توکيو به منظور در امان ماندن از تحريم هاي غرب، حجم خريد نفت را از ايران کاهش داده است اما اين کشور در نظر دارد از کاهش بيشتر خريدهاي نفتي از ايران اجتناب کند چرا که اين امر هزينه هاي واردات انرژي را در اين کشور افزايش مي دهد و به سومين اقتصاد جهان آسيب مي زند.

منابع صنعتي که به سبب حساسيت مسئله خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند شرکت هاي بيمه ژاپن به منظور حفظ تجارت نفتي اين کشور با ايران، پوشش بيمه اي نفتکش هاي حامل نفت خام ايران را با سي درصد افزايش نسبت به طرح اوليه در ماه آوريل به سي و نه ميليارد ين (چهارصد و نود و يک ميليون دلار) افزايش داده اند.

بر اين اساس، دو نفتکش به جاي يک نفتکش مي توانند همزمان محموله هاي نفتي ايران را از طريق خليج فارس منتقل کنند و اين امر ظرفيت حمل و نقل نفت مورد نياز ژاپن را از تهران به بيش از دويست هزار بشکه در روز مي رساند.



برچسب ها: ایران ، ژاپن ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار