منابع مطبوعاتی در فلسطین از مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با کاهش میزان بودجه ارتش و موافقتش با افزایش مالیات بر ارزش افزوده خبر دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فلسطین ؛ در شرایطی که کابینه اسرائیل در چند روز اخیر برای کاهش بودجه های وزارت خانه های جنگ و مسکن به توافق نهایی نزدیک شده بود، نتانیاهو با این طرح مخالفت کرد و در برابر با طرح وزارت کار برای افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد .

در همین حال شیللی یحیموویچ رئیس حزب کار اسرائیل تصمیم وزارت کار را برای افزایش مالیات بر ارزش افزوده، به لکه ننگی بر پیشانی کمیته ای تعبیر کرد که این طرح را بررسی کرد.
وی که با رادیو اسرائیل سخن می گفت، اقدام اعضای کمیته بررسی کننده این طرح را سر فرود آوردن در برابر سیاست های شکست خورده بنیامین نتانیاهو قلمداد کرد و موافقان طرح افزایش مالیات بر ارزش افزوده را به رویگردانی از مردم و توجه به گروهی اندک چون نتانیاهو و اویگدور لیبرمن متهم کرد.

یحیموویچ گفت:‌« این افراد در برابر نتانیاهو و لیبرمن سرفرود آوردند چون سرنوشت سیاسی شان با نخست وزیر و وزیر امور خارجه پیوند خورده است در شرایطی که افزایش مالیات بر ارزش افزوده یک کار غیر اخلاقی است زیرا سبب فشار بر طبقه متوسط و ضعیف جامعه می شود».
استانلی فیشر رئیس کل بانک مرکزی اسرائیل نیز درباره تصمیمات اخیر گفت: « کاهش هزینه هایی که در کابینه مصوب شده است پاسخگوی حل مشکل کسری بودجه نیست و برای حل این مشکل باید هزینه های دولت بیش از این مصوبه ها کاهش یابد».

پیش از این گفته می شد بودجه ارتش در چارچوب کاهش هزینه ها برای حل مشکل کسری بودجه در اسرائیل، حدود 100 میلیون شکل کاهش می یابد اما نخست وزیر اسرائیل پس از نشست با مشاوران و اعضای حزبش این طرح را نپذیرفت.
برچسب ها: نتانیاهو ، بودجه ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار