رئيس سازمان بسيج علمي کشور از امضاي تفاهم‌نامه اين سازمان با وزارت نفت جهت فراهم سازي زمينه‌هاي خودکفايي صنعت نفت در آينده نزديک خبر داد.

محمود تولايي، در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران،  با بيان اينکه ايران، کشور ويژه‌اي است که از امکاناتي خاصي برخوردار است، اظهار داشت: طبق آمارهاي موجود کشورمان يک درصد از جمعيت جهان را در اختيار دارد در حالي که به لحاظ بهره‌مندي از منابع طبيعي، چهار درصد نعمت‌هاي خدادادي را در سرزمين خود داريم.

وي ادامه داد: امروز ما از جمعيتي جوان و با نشاط برخورداريم که وجود قريب به 4 ميليون دانشجو و محصل يک خلاقيت بالا و والايي براي کشور است؛ بنابراين تمام مواد اوليه توسعه و رشد را در کشور خودمان داريم.

رئيس سازمان بسيج علمي کشور با اشاره به لزوم بکارگيري مديريت هوشمندانه در استفاده از ظرفيت‌هاي خدادادي، تأکيد مقام معظم رهبري بر اقتصاد مقاومتي را يدآور شد و افزود: مفهوم اساسي فرمايش حضرت آقا از اقتصاد مقاومتي اين است که ما از آنچه داريم براي پيشرفت کشورمان استفاده کنيم تا امنيت رفاه، سلامت و اقتصاد ما مورد تهديد بدخواهان نظام قرار نگيرد.

تولايي تصريح کرد: اگر بخواهيم در مجموعه‌هاي آموزش عالي، مديريت هوشمندانه‌اي را دنبال کنيم و با توجه به اينکه دانشجويان دانشگاه آزاد، خود هزينه تحصيلي‌شان را فراهم مي‌کنند، بايد تعامل خوبي بين معاونت پژوهشي و سازمان بسيج علمي برقرار شود تا فرصت‌هاي بالقوه در کشور در اختيار عزيزان دانشجو قرار گيرد.

وي با تأکيد براينکه يک دانشجو بايد اطلاع جامع و کاملي از بالاترين ارقام وارداتي و همچنين فرصت‌هاي اقتصادي مرتبط با رشته تحصيلي خود داشته باشد، اظهار داشت: دانشجوي کارآفرين، دانشجويي خواهد بود که ارتباط و تعامل خوبي با اساتيد بسيجي برقرار کند تا پايان‌نامه‌هاي مرتبط و مفيدي براي رفع مشکلات اقتصادي کشور ارائه دهد.

تولايي با اشاره به دهه عدالت و پيشرفت تصريح کرد: همانطوري که جوانان ما در دوران دفاع مقدس، دشمن را متوقف کرده و شکست دادند، خردمندان هم با توانايي‌هاي فکري‌شان ارتقا و تعالي نظام را فراهم مي‌کنند.

وي پيشرفت فکري جوانان ايراني را منوط به بهره‌برداري بهينه از ظرفيت‌هاي انساني دانست و اظهار داشت: ارائه برنامه نوين از سوي دانشجويان اين نويد را مي‌دهد که طلايه‌داران آينده اين مرز و بوم جواناني خواهند بود که زمينه‌هاي پيشرفت واقعي اين کشور را رقم خواهند زد.

رئيس سازمان بسيج علمي کشور با اشاره به ديدار سوم خرداد سال جاري فناوران با مقام معظم رهبري تأکيد کرد: با افتتاح اولين نمايشگاه دائمي کارساز مخترعين، اين خبر خوش را به جوانان ايراني مي‌دهم که محيط مناسبي براي شکوفايي استعدادهايشان فراهم شده است.

تولايي در پايان خاطرنشان کرد: جهت فراهم سازي زمينه‌هاي خودکفايي صنعت نفت، تفاهم‌نامه‌اي بين سازمان بسيج علمي و وزارت نفت در آينده نزديک به امضا مي‌رسد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار