اعضای سازمان کشورهای آمریکای لاتین در واشنگتن قطعنامه ای را صادر کردند که در آن از اکوادور و انگليس خواسته شد تا به وضعیت "جولیان آسانژ"، به طور صلح آمیز خاتمه دهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز،  روز جمعه به درخواست دولت اکوادور، نشستی در واشنگتن برگزار شد که ۳۴ کشور از اعضای سازمان کشورهای آمریکای لاتین در آن حضور داشتند و درباره وضعیت آسانژ گفتگو کردند.
 
در پایان جلسه، که در آن وزاری خارجه کشورهای عضو شرکت کرده بودند، قطعنامه ای صادر شد که در آن، سران کشورها خواستند که موضوع با مسالمت میان انگليس و اکوادور حل و فصل شود.

پیشتر وزارت خارجه انگليس به اکوادور گفته بود که می تواند وارد ساختمان سفارت این کشور شده و جولیان آسانژ را دستگیر کند. رافائل کورئا، رئیس جمهوری اکوادور در این جلسه به این سخنان اشاره کرد و آنها را تهدیدی مستقیم به کشورش خواند. به گفته او این سخنان نشانه ای از تکبر انگليس نسبت به کشوری کوچک اما با شان و مقام بالا اکوادور است و می توان آنرا به عنوان یک حمله تعبیر کرد

کشورهای آمریکای جنوبی پیشتر، از اعطای پناهندگی اکوادور به آقای آسانژ حمایت کرده بودند.

دولت اکوادور به آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس پناهندگی سیاسی داده، اما به دلیل نگرانی از دستگیر شدن وی از سوی پلیس بریتانیا، او قادر به ترک سفارتخانه این کشور در لندن نیست.
 
نزدیک به سه ماه است که جولیان آسانژ در سفارت اکوادور در انگليس به سر می برد.
 
ماجرای او باعث ایجاد تنش هایی میان دولت انگليس و اکوادور شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار