مردم افغانستان با برگزاري تظاهرات گسترده ، مراتب خشم خود را نسبت به اعمال غير اخلاقي نيروهاي ويژه امريکايي عليه غير نظاميان ابراز داشته‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، شرکت کنندگان در اين تظاهرات که روز سه شنبه (۸ اسفند) در ولايت وردک برگزار شد، عليه امريکا شعار سردادند.
بدرفتاري نيروهاي تحت امر امريکا با مردم محلي،هتک حرمت به امکان مقدس اسلامي و کشتار غير نظاميان به دست این نیروها، خشم روز افزون شهروندان افغان را در کشور جنگ زده افغانستان موجب شده است . مردم افغانستان چندين بار عليه نيروهاي خارجي تظاهرات برپا کرده‌اند.
اين اعتراضات پس از آن انجام شد که حامد کرزي، رييس جمهوري افغانستان روز يکشنبه (۶ اسفند) با صدور بيانيه‌اي دستور عقب‌نشيني نيروهاي ويژه امريکايي از ولايت وردک و لوگر را در مدت دو هفته صادر کرد .
کرزی در اين بيانيه تصریح کرد ، مشخص شده که افراد مسلح موسوم به نيروهاي ويژه امريکايي که در ولايت وردک مستقر هستند، در تجاوز جنسي، آزار و اذيت، شکنجه و حتي در مواردي قتل مردم بيگناه دخالت داشته‌اند.
در همين حال، ژنرال گونتر کاتز، سخنگوي نيروهاي بين المللي تحت امر ناتو در افغانستان (ايساف) روز دوشنبه با رد اتهامات کرزي گفت، در چند هفته گذشته، اتهامات متعددي درباره رفتار غيرحرفه‌اي برخي نيروهاي ويژه در ولايت وردک، مطرح شده است.
وي در ادامه افزود: با وجود اين، ما تاکنون، هيچ مدرکي که اين اتهامات را ثابت کند، نيافته‌ايم.
امريکا در سال ۲۰۰۱ ميلادي به بهانه مبارزه با تروريسم به افغانستان حمله کرد. اين حمله، اگرچه به برکناري طالبان از قدرت انجاميد اما به رغم حضور هزاران نيروي خارجي، ناامني سراسر اين کشور را فرا گرفته است.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار