گسترش بیش از پیش خشونت بر ضد زنان و دختران در جامعه انگلیس هشدار موسسات خیریه را برانگیخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین ؛  یک موسسه خیریه مشاوره دهنده به شهروندان انگلیسی درگزارشی از افزایش چشمگیر قربانیان خشونت های خانگی و سوء استفاده های جنسی در این کشور خبر داد. این درحالی است که بر اساس گزارش موسسه جرم شناسی در انگلیس تصور می شد مبارزه با خشونت های خانوادگی در این کشور از سال هزار و نهصد و نود و پنج تاکنون نتایج مثبتی داشته است.

اما گزارش جدید حاوی ارقام نگران کننده ای است که از جمله فاش می سازد، طی سال گذشته سیزده هزار و پانصد نفر که هشتاد درصد آنها را زنان تشکیل می دهند، با مراجعه به این موسسه خیریه از خشونت های خانوادگی خبر دادند. حوادث گزارش شده بین اکتبر تا دسامبر 2012 به 3300 مورد رسید که یازده درصد نسبت به همان دوره در سال قبل از آن افزایش داشت.

خشونت های خانوادگی اغلب جرم پنهان قلمداد می شود. گیلیان گوی مدیر اجرایی موسسه خیریه «توصیه به شهروندان» ارقام مربوط به خشونت های خانوادگی را بسیار بالا و نگران کننده توصیف می کند که می تواند بر همه سطوح جامعه به ویژه زندگی بسیاری زنان و کودکان تاثیر بگذارد.وی با درخواست از دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس مبنی بر پرداختن جدی به این مسئله گفت: با نمایان شدن تاثیرات کاهش هزینه های دولتی، روند کنونی این نگرانی را تشدید می کند که چگونه سطح خشونت های خانگی و رفتارهای خشن بر ضد زنان و دختران در جامعه انگلیس ممکن است حتی حادتر شود. 

طبق ارقام وزارت کشور انگلیس،‌ طی سال گذشته یک میلیون و دویست هزار زن مورد خشونت های خانوادگی قرار گرفتند و نیم میلیون نفر آنها قربانی تجاوز جنسی بودند. بدتر آنکه حتی بسیاری زنان از جمله جوانان هنوز نمی دانند چنانچه مورد خشونت از جمله سوء رفتارهای جنسی قرار گیرند،‌ برای کمک به کجا مراجعه کنند.


برچسب ها: انگلیس ، خشونت ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار