مردم ایتالیا امید چندانی به برنامه های نخست وزیر جدیداین کشور ندارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، هر چند انریکه لِتا، نخست وزیر جدید ایتالیا از حزب دموکرات سرانجام پس از دو ماه در انتخابات پارلمانی به پیروزی دست یافت اما با این حال از حمایت اکثریت نمایندگان مجلس سنای ایتالیا برخوردار نیست.

لتا امروز، برنامه دولت متبوع خود را بویژه در خصوص بحران اقتصادی حاکم بر ایتالیا تشریح کرد.

در ادامه این شبکه گزارش داد : بالاخره بعد از دو ماه بلاتکلیفی، دولت جدید ایتالیا کار خود را با سوء قصدی که دیروز در مقابل ساختمان مقر نخست وزیر ایتالیا اتفاق افتاد، آغاز کرد.

او با اشاره به اینکه امروز، گزارشهای زیادی در جراید این کشور در مورد این حادثه انتشار یافت در عین حال از اینکه نخست وزیر جدید بدنبال بازگرداندن آرامش به ایتالیا است، خبر داد.

یک شهروند زن ایتالیایی در واکنش به انتخاب نخست وزیر و تشکیل دولت جدید ایتالیا اظهار داشت: دیگر خسته شده بودیم. بالاخره باید نخست وزیر انتخاب می شد.

یک شهروند دیگر هم گفت: امید چندانی به برنامه های این دولت ندارم. چون در این چند وقت، چندین دولت آمده اند و رفته اند.

یک مرد دیگر هم گفت: دولت باید بداند که ما در اوضاع اضطراری قرار داریم.

این شبکه تلویزیونی اضافه کرد: امروز، بازارهای مالی در زمان اخذ رای اعتماد کابینه جدید ایتالیا از پارلمان، واکنش مثبتی از خود نشان دادند.

نخست وزیر لتا امروز در حضور نمایندگان پارلمان کشورش از اعمال اصلاحات در همه زمینه ها بویژه در عرصه اقتصادی خبر داد و گفت: ما مالیات شرکتها و جوانان شاغل و نیز مالیات بر مستغلات را کاهش خواهیم داد.

او با تاکید بر اینکه بدون رشد و پویایی اقتصادی از اصلاحات نیز خبری نخواهد بود، خاطر نشان کرد: دولت باید پنجاه میلیارد یورو بدهی شرکتهای ایتالیایی را بازپرداخت کند.

ما همچنین باید سیاستهای ریاضتی اتحادیه اروپا را تعدیل کنیم. انریکه لتا ادامه داد: آینده اروپا زمانی تضمین خواهد شد که تغییر رویه را در آن شاهد باشیم.

قرار است نخست وزیر جدید ایتالیا ظرف چند روز آینده به پاریس و برلین، سفر و با مقامات این دو کشور دیدار و گفتگو کند.
برچسب ها: نا امیدی ، مردم ، ایتالیا ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار