يکي از مقامات وزارت امور خارجه آمريکا روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاري "فرانسه" در حاشيه نشست اتحاديه آفريقا از تکرار درخواست "جان کري" وزير امور خارجه آمريکا از مرسي به منظور اجراي عملي اصلاحات در مصر خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، وي در اين باره خاطر نشان کرد که جان کري "محمد مرسي" رييس جمهور مصر را به اجراي عملي اصلاحات مدنظر آمريکا در مصر فراخوانده و تهديد کرده است که در صورت عدم تحقق اين موضوع کمکهاي سالانه آمريکا و ساير کشورهاي غربي به دولت مصر به خطر خواهند افتاد.

 اين ديپلمات آمريکايي در ادامه افزوده است "مقامات دولت مصر وعده داده اند که گام هايي را در اين رابطه برداشته اند اما کري اظهار داشته که نياز دارد در عمل اين اصلاحات انجام شود تا آثار آن مشاهده گردد." 

اين مقام آمريکايي افزوده است که جان کري در مورد مصر افزوده است "من از مصر حمايت مي کنم و معتقد به تداوم کمک به آن کشور هستم. اما ما نيازمند مشاهده نتايج عملي اجراي اصلاحات در آن کشور هستيم." جان کري در سفر پيشين اش به مصر وعده ارايه کمکي 190 ميليون دلاري را به قاهره داده بود. وي همچنين افزوده بود که در صورت انجام اصلاحات در آن کشور 250 ميليون دلار ديگر نيز از سوي دولت آمريکا به دولت مصر اعطا خواهد شد. 

برچسب ها: کری ، مرسی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار