تحلیگران مصری و سوری معتقدند که تصمیم محمد مرسی مبنی بر قطع رابطه با سوریه و دعوت به جهاد در این کشور فرار به جلو است که با موضع امریکا در قبال سوریه همخوانی دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، محمد مرسی در سخنرانی ای که مقابل هزاران نفر از مردم در استادیوم قاهره ایراد کرد و تلويزیون رسمی مصر نیز آن را پخش کرد تصمیم به بستن سفارت سوریه در مصر گرفت و کاردار مصر در دمشق را به مصر برگرداند و اشاره کرد که مصر هم مردمش و هم حاکمانش در کنار مردم سوریه هستند تا به حقوق و کرامت خود دست یابند.

محمد مرسی از شورای امنیت نیز خواست قانون منع پرواز را وضع کند.

جیر الشوفی تحلیلگر سوری می گوید: مرسی همواره نظام سوریه را مورد انتقاد قرار داده است اما این تصمیم وی در همراهی با موضع گیری آمریکا در برابر دمشق اتخاذ شده و آمریکا از عوامل تاثیر گزار در این تصمیم مرسی بود.

دکتر سلامه رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه سوئز نیز همین نظر را دارد. چرا که آمریکا همین پنجشنبه گذشته نیز تصمیم به مسلح کردن معارضین سوری گرفته بود و بحث ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه را نیز دنبال می کرد.

"سلامه" در مورد برگزاری اجلاس ژنو2 در مورد سوریه گفت: این اجلاس اگر با نظارت و دخالت امریکا برگزار شود نتیجه آن حمایت کشورهای عربی از موضع گیری های آمریکا و آماده شدن مسیر برای هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه است.



برچسب ها: مرسی ، سوریه ، آمریکا ، مصر ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار