سناتورهاي افغان معتقدند آمريکا و برخي ديگر از کشورهاي خارجي در حملات انتحاري در افغانستان دست دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه انصاف ؛ شماري از سنارتورهاي افغان مدعي اند که در پشت حملات انتحاري و انفجارها در افغانستان، کشورهاي خارجي به خصوص آمريکا، دست دارند.اين سناتورها مي گويند که آمريکا با شماري از کشورهاي ديگر، ناامني هاي افغانستان را دامن مي زنند و بسياري از حملات انتحاري توسط اين کشورها، سازماندهي مي شود.

به گزارش خبرگزاري آوا، نثاراحمد حارث؛ عضو مجلس سنا، درنشست عمومي روز يک شنبه گفت که تحقيقات نشان داده است که حمله انتحاري هفته گذشته که بالاي ارگ رياست جمهوري صورت گرفت، از موتوري با پلاک خارجي استفاده شده است.در اين حادثه هشت فرد انتحاري در درب مشترک ورودي ارگ رياست جمهوري، وزارت دفاع و ساختمان سازمان اطلاعات آمريکا(CIA ) حمله کردند.هفته پس از آن، رسانه ها گزارش کردند که اين هشت مهاجم انتحاري يونيفورم ارتش آمريکا به تن داشتند و کارت هاي شناسايي آمريکايي نيز با خود داشتند.

آقاي حارث مي گويد که اين نشان مي دهد که اين حمله از سوي طالبان صورت نگرفته؛ بلکه از سوي خارجي ها سازماندهي شده بوده است.به باور سناتورها، بسياري از حملات انتحاري و تروريستي که تاکنون در افغانستان صورت گرفته است و بر اثر آن تعدادي از شخصيت هاي بزرگ ملي و مردمي افغانستان کشته شده اند، توسط خارجي ها سازماندهي شده ولي طالبان ناآگاهانه مسووليت آن را به دوش مي گيرند.

با اين حال، محمد علم ايزديار، معاون اول مجلس سنا تاکيد کرد که نيروهاي اطلاعاتي افغانستان بايد معلوم کند که حمله هفته گذشته بالاي ارگ رياست جمهوري، از سوي کدام کشور سازماندهي شده بود؛ تا مردم بداند که چه کساني ناامني را در افغانستان دامن مي زنند. براساس گزارش ها، مقام‌هاي آمريکايي به مقام ‌هاي امنيتي افغان گفته اند که حمله به ارگ رياست جمهوري در کابل، از سوي تحريک اسلامي ازبکستان و به همکاري شبکه حقاني طراحي شده بود.

درهمين حال تعدادي ازسناتورها، حکومت افغانستان را عامل تمام بدبختي هاي کشور، مي دانند.
اين سناتورها مي گويند که دست اندرکاران حکومت افغانستان، هيچ گاه در فکر آوردن صلح نيستند و هميشه تلاش کرده اند که با تناقص گويي ها، قدرت و مقام خود را حفظ کنند.ملا محمد فيضي، عضو مجلس سنا با اعلام اين مطلب گفت: دراين روزها دولتمردان افغانستان به بي باوري کار مي کنند و فقط درفکر حفظ قدرت خودشان اند نه درپي آوردن صلح، که اين کار دولتمردان، وضعيت را درافغانستان بدترکرده است.

برچسب ها: پارلمان ، افغانستان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار