بر اثر حملاتی که روز دوشنبه در مناطق مختلف عراق رخ داد چندین نفر از جمله عضو عرب شورای استانداری استان کرکوک کشته یا زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک منبع در پلیس عراق در شهر کرکوک گفت: افراد مسلح ناشناس در حالی که سوار خودرو بودند عصر دوشنبه به سوی خودرو حامل شیخ عبدالله سامی العاصی رییس گروه عرب شورای استانداری کرکوک در جنوب این شهر تیراندازی کردند که بر اثر آن وی و دو نفر از محافظانش در دم جان باختند.
 
یک منبع در پلیس استان دیاله در شمال شرق بغداد نیز گفت: نجات الطائی عضو شورای استانداری استان دیاله از حادثه ترور جان سالم به در برد.

همچنین منابع وابسته به پلیس عراق اعلام کردند هفت نفر روز دوشنبه در حملات پراکنده در شهر بعقوبه (75 کیلومتری شمال شرق بغداد) کشته شدند.

منابع وابسته به پلیس عراق اعلام کردند محمد رحمان الراشدی شیخ عشیره الرواشد و دو پسرش در حمله افراد مسلح به خودرو شخصی آنها کشته شدند. این حادثه در روستای المجمع در جنوب بعقوبه روی داد.

همچنین بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای در مسیر خودرو نیروهای پلیس عراق در روستای الاسود در شمال بعقوبه سه نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند.

این منبع افزود بمب کار گذاشته شده نزدیک خانه الطائی در منطقه التحریر در جنوب شهر بعقوبه در شصت کیلومتری شمال بغداد منفجر شد ، به وی آسیبی نرسید ولی یکی از محافظانش به شدت زخمی شد.

به گفته وی، افراد مسلح ناشناس به سوی یک عضو نیروهای بیداری در منطقه المفرق در شش کیلومتری غرب بعقوبه تیراندازی کردند و وی و یکی از نزدیکانش را کشتند.

21 خانواده سنی روز دوشنبه بعد از آن که شبه نظامیان مسلح شیعه آنان را تهدید کردند خانه هایشان را در روستاهای الکف و العکیدات از توابع منطقه المقدادیه در چهل کیلومتری شمال شرق بعقوبه ترک کردند.

مناطق الوجیهیه و المقدادیه در شمال شرق بعقوبه چند روزی است که صحنه حملات مسلحانه و عملیات های انفجاری از سوی شبه نظامیان شیعه است. این اقدام گروه های مسلح شیعه باعث شده است شماری از خانوارها خانه هایشان را ترک کنند. پارلمان عراق نیز در پی این چالش کمیته ای را برای پیگیری اوضاع در این مناطق و توقف عملیات کوچ اجباری طوایفی تشکیل داد.

سه نفر نیز که قصد داشتند به مرکز ایست و بازرسی پلیس عراق در منطقه الحوز در شمال الرمادی در صد کیلومتری غرب بغداد حمله کنند با نیروی پلیس درگیر شدند. یکی از این سه نفر در درگیری ها کشته شد و دو نفر دیگر دستگیر شدند.

در حادثه ای دیگر افراد مسلح ناشناس یک پیرایشگر را در مغازه اش در بازار النبی یونس در شرق موصل در چهارصد کیلومتری شمال بغداد با چاقو کشتند و فرار کردند.

عصر روز دوشنبه بر اثر انفجار بمب نزدیک یک مرکز تجاری در منطقه المدائن (15 کیلومتری جنوب بغداد) هم دو نفر کشته شدند. این حادثه شش زخمی نیز برجا گذاشت.


برچسب ها: عراق ، کشته ، زخمی ، مدائن ، بعقوبه ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار