قرار است انگلیس امروز سه شنبه میزبان نشستی بین المللی با هدف گفتگو درباره تحریم احتمالی روسیه باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا،همزمان با افزایش فشارهای غرب برای خروج نیروهای روسیه از منطقه کریمه اوکراین ، قرار است انگلیس امروز سه شنبه میزبان نشستی بین المللی با هدف گفتگو درباره تحریم احتمالی روسیه باشد.

"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس روز گذشته اعلام کرد کشورش تحریم روسیه را در صورتیکه این کشور اقدام به تشکیل گروه تماس و آغاز گفتگوها با اوکراین نکند در دست بررسی دارد.
 
این اظهارات در پی آن مطرح شد که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو خواهان ادامه گفتگوها با مقامات کنونی اوکراین است و پیشنهاد‌هایی را برای حل بحران اوکراین در چارچوب قانونی آماده کرده است. 

کامرون در پارلمان انگلیس اعلام کرد این تحریم ها شامل توقیف دارایی‌ها و ممنوعیت‌های مسافرتی خواهد شد . 

وی افزود با شرکای آمریکایی ، اروپایی و دیگر شرکای بین المللی خود در حال تهیه فهرستی از اسامی افراد تحت تحریم هستیم و در نشست لندن درباره این موضوع گفتگو خواهیم کرد. 

کامرون خاطر نشان کرد تحریم ها ظرف چند روز اجرایی خواهد شد و اجرای آن به تصمیم روسیه برای تشکیل گروه تماس و آغاز گفتگوها با اوکراین بستگی دارد. 

تهدید تحریم روسیه بخشی از واکنش انگلیس به بحران جمهوری خودمختار کریمه اوکراین است که قرار است روز یکشنبه درباره آینده آن همه پرسی برگزار شود. 

 در حالی که روسیه اعلام کرده است به تصمیم « تاریخی » ساکنان کریمه احترام خواهد گذاشت اغلب کشورهای اروپایی مشروعیت این همه پرسی را زیر سوال برده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار