بر اثر انفجار مین در جنوب این کشور دو سرباز کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری شین هوا از مانیل به نقل از ارتش فیلیپین گزارش داد بر اثر انفجار مین در جنوب این کشور دو سرباز کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.

ارتش فیلیپین روز شنبه اعلام کرد در چند انفجار مین که صبح امروز در جنوب این کشور هنگام درگیری نظامیان دولتی فیلیپین با شورشیان چپگرا روی داد، دو سرباز کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

سروان "ارنست کارولینا" سخنگوی لشکر دهم پیاده ارتش فیلیپین گفت نظامیان این کشور در تعقیب چریک های ارتش جدید خلق بودند که با تعداد نامشخصی از شورشیان در روستای مانوبیسا از توابع شهر ماگپت در استان کوتاباتوی شمالی در جزیره میندانائو مواجه شدند. این رویارویی حدود ساعت 9:55 صبح به نبرد شدیدی منجر شد.

کارولینا خاطر نشان کرد :« دو نظامی دولتی در درگیری کشته شدند و این در حالی است که سه تن دیگر بر اثر انفجار مین های کار گذاشته شده توسط چریک های ارتش جدید خلق زخمی شدند ».

وی افزود عملیات علیه شورشیان فراری یک ساعت پس از این درگیری ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از داوائو سیتی، این سخنگوی نظامی گفت آنها همچنان در حال بررسی این موضوع هستند که شورشیان نیز در این درگیری متحمل تلفات شده اند یا خیر.

ارتش جدید خلق که حدود4 هزار عضو دارد، شاخه مسلح حزب کمونیست فیلیپین است که از سال 1969 میلادی با دولت فیلیپین مبارزه می کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، انفجار ، مین ، کشته ، زخمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار