وزیر دفاع سابق مصر و یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در گفتگویی تلویزیونی گفت میزان بدهی داخلی و خارجی مصر به 1.7 تریلیون پوند رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "عبدالفتاح السیسی" در دومین شب مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه "سی بی سی" گفت : میزان بدهی داخلی و خارجی مصر به 1.7 تریلیون پوند رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور ما در معرض تهدید قرار گرفته است و چگونه می توان از قانون تظاهرات سخن گفت ، افزود : مهم ترین چیز در شرایط کنونی کار است و من هم اکنون وقتی برای بررسی یک پرونده و ترک پرونده ای دیگر ندارم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر همچنین از کمک های مالی عربستان سعودی به این کشور قدردانی کرد و گفت : هدف ما ساخت 22 شهرک صنعتی جدید در صحرای سینا و همچنین 8 فرودگاه جدید در شهرهای مختلف است.

"عبدالفتاح سیسی" در اظهاراتی که روز سه شنبه منتشر شد گفت سه ماه پیش از آنکه وی "محمد مرسی" را در ماه ژوئیه گذشته از سمت ریاست جمهوری برکنار کند اطمینان داشت هیچ راهی برای خروج از یک بحران سیاسی وجود ندارد.

اخوان المسلمین که مرسی نیز از اعضای آن است سیسی را به طراحی کودتایی متهم کرده است که برکناری نخستین رئیس جمهور انتخاب شده در مصر را از طریق انتخاباتی آزاد درپی داشت.

 سیسی می گوید به درخواست مردم پاسخ داد که به خیابان ها آمده بودند و تظاهراتی چند میلیونی را علیه مرسی به راه انداخته بودند. این تظاهرکنندگان مرسی را به تحمیل دیدگاه های اسلامگرایانه خود بر مصری ها ، تلاش برای افزایش قدرت خود و سوء مدیریت اقتصادی متهم می کردند.

طرفداران سیسی او را شخصیتی قاطع می دانند که می تواند ثبات را در مصر برقرار کند. پیش بینی می شود سیسی در انتخابات ریاست جمهوری 26 و 27 مه پیروز شود.

سیسی  همچنین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی « سی بی سی » و « او ان تی وی » افزود یارانه ها نمی تواند فورا حذف شود. مردم چنین چیزی را تحمل نخواهند کرد.

یارانه های سنگین انرژی بار سنگینی را بر دوش اقتصاد مصر گذاشته است اما افزایش قیمت های انرژی ممکن است اعتراض هایی را درپی داشته باشد.

سیسی به جزئیات درباره اینکه اقتصاد مصر را چگونه مدیریت خواهد کرد ، اشاره نکرده است. اقتصاد مصر اکنون با یک پول ضعیف ، بیکاری گسترده ، کسری بودجه و بخش دولتی گسترده روبرو است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار