اشتاندارد نوشت: در نوامبر سال گذشته ایران و کشورهای غربی توافق کرده بودند تا 20 ژوئیه نگارش متن جامع را تمام کنند ولی این مهلت تمدید خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه اتریشی اشتاندارد صبح امروز در مقاله‌ای با اشاره به سخنان دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نوشت:


پیشرفت‌هایی در مذاکرات اتمی 5+1 با ایران صورت گرفته و احتمال توافق طرفین بر سر تمدید مذاکرات تا بعد از 20 ژوئیه وجود دارد. موعد مقرر جدید 25 نوامبر(4آذر) خواهد بود. البته در نوامبر سال گذشته ایران و کشورهای غربی توافق کرده بودند که تا همین روزها یعنی حول و حوش 20 ژوئیه نگارش متن جامع را تمام کنند.

این روزنامه به نقل از وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: عمده اختلافات بر سر این است که ایران قصد کاهش تعداد سانتریفیوژهایش ندارد و می‌خواهد از راه‌های دیگری برای جلب اعتماد غرب نسبت به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای استفاده کند. زمان اتخاذ تصمیم‌های بزرگ فرا رسیده است.

اشتاندارد با اشاره به اینکه دکتر ظریف در هفته جاری با "آمانو" رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار می‌کند، افزود:

پروتکل الحاقی معاهده NPT اجازه ایران به بازرسان آژانس برای رصد نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور را یکی از مهم‌ترین اقدامات اعتمادساز ایران می‌داند. این کشور در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی در سال 2003 به طور داوطلبانه استفاده از این پروتکل الحاقی را به مدت دو سال و نیم پذیرفت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار