اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرده است تحریم‌های بین‌المللی در کاهش رشد تولید گاز طبیعی ایران بی اثر بوده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی تاکید کرد:با وجود تاخیرهای مکرر در توسعه میدان های گازی و اثرات تحریم میزان تولید گاز طبیعی ایران طی سال‌های آینده افزایش پیدا می‌کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا  در این گزارش افزود: ایران در سال 2012 میلادی حدود 5 درصد تولید جهانی گاز خشک در جهان را در اختیار داشته است. درست در سالی که آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی و تجاری ضد بخش انرژی ایران را افزایش دادند.

در سال 2012 میزان تولید گاز طبیعی ایران به بیش از 8/2 تریلیون فوت مکعب رسیده که این رقم نسبت به سال 2011 با رشد 3 درصدی مواجه شده است.

این نهاد  آمریکایی همچنین پیش بینی کرده است که تولید گاز ایران تا سال 2020 میلادی به بیش از 10/6 تریلیون فوت مکعب خواهد رسید.

در این گزارش همچنین امده است : توسعه میدان بزرگ گازی پارس جنوبی بزرگترین پروژه انرژی در ایران به شمار می‌رود. 

این میدان گازی که با قطر مشترک است بیش از 14 تریلیون فوت مکعب ذخایر گازی و 18 میلیارد بشکه میعانات گازی را داراست.

از سال 2012 آمریکا و اتحادیه اروپا با هدف جلوگیری از خرید نفت و معامله با بانک مرکزی ایران، تحریم‌هایی را در بخش نفت بر ضد ایران اعمال کردند.

در اکتبر سال 2012 نیز وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها به توافق رسیدند.

در سال 2013 میلادی، از زمانی که ایران و گروه 1+5 در توافق هسته‌ای به نقطه عطفی رسیدند ، تحریم‌ها تا حدی بر طرف شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تحریم ، کاهش ، تولید ، گاز ، طبیعی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار