دادگاهی در انگلیس نتوانست دلایل کافی برای محکوم کردن یک تبعه سوئدی عضو داعش بیابد و او را تبرئه کرد.

دادگاه انگلیس یک عضو داعش را تبرئه کردبه گزارش  گروه بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین؛ همکاری نکردن سرویس‌های اطلاعات و امنیت انگلیس با دادستان پرونده یک سوئدی عضو داعش موجب شد مدارک مستند علیه وی به دادگاه ارائه نشود و این تروریست اروپایی از اتهامات تبرئه شد.

"برلین گیلدو،" تبعه 37 ساله سوئدی، اکتبر گذشته (مهر 93) به اتهام حضور در آموزش‌های نظامی تروریستهای داعش و انجام تعدادی عملیات تروریستی زمانیکه از کپنهاگ راهی مانیل – پایتخت فیلیپین - بود دستگیر شد. او از 31 اوت 2012 تا اول مارس 2013 (9 شهریور 91 تا 11 اسفند 93) نزد تروریستهای سوریه حضور داشت و در عملیات مختلف نظامی شرکت کرد. او همچنین متهم است به مخالفان "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، آموزش نظامی داده است؛ اما فقدان مدارک لازم وبی‌میلی سرویس‌های جاسوسی انگلیس برای همکاری در این زمینه موجب شد، "برلین گیلدو" از اتهامات تبرئه شود.

دادستان پرونده "گیلدو" تبرئه شدن او را یک تصمیم شرم‌آور از سوی دادگاه دانست و گفت: بدون شک سازمان‌های جاسوسی انگلیس مقرضانه از افشای اطلاعات افرادیکه برای سرنگون کردن دولت "بشار اسد" راهی سوریه می‌شوند خودداری می‌کنند. حتی اگر این افراد با تروریستها همکاری کنند، به دلیل ضربه زدن به دولت سوریه تحت پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند.

جنگ داخلی سوریه از 26 ژانویه 2011 (6 بهمن 89) آغاز شد و تاکنون جان دست‌کم 220 هزار نفر را گرفته است و 7 میلیون و 600 هزار نفر را آواره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار