دولت انگلیس نرم افزاری موسوم به «فرهنگ لغت ترور» طراحی کرده و در اختیار مدارس این کشور قرارداده است تا با آن از افراط گرایی نوجوانان جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، این نرم افزار با هدف شناسایی زودهنگام تندروها در مدارس انگلستان طراحی شده و کلماتی در آن جا گرفته است که استفاده از آنها در میان تروریست ها رایج است.
بر اساس این گزارش، رونمایی از این نرم افزار پیش از ابلاغ قانون جدید امنیت و مقابله با تروریسم در ماه آینده، نگرانی زیادی را در میان فعالان مسلمان در انگلیس در پی داشته است.
لرد احمد، عضو مسلمان مجلس عیان انگلیس، معتقد است قانون جدید جامعه مسلمانان انگلیس را هدف قرار داده و بسیار جانبدارانه است.
لرد احمد به خبرنگار راشا تودی گفت: « دستگاه های امنیتی و جاسوسی انگلیس در گزارشی محرمانه به دولت گوشزد کردند که تبدیل شدن افراد به تندرو یا تروریست از یک راه مشخص امکان پذیر نیست. بنابراین، نظارت کردن بر کارهای کودکان، در واقع تهدید جلوه دادن جامعه ای خاص است و من به عنوان مسلمان احساس می کنم، دولت انگلیس به شکلی هدفمند به دنبال جاسوسی از مسلمانان است.»
لرد احمد افزود: « شکی نیست که تندروها در همه جا هستند. اما نکته غم انگیز این است که به علت اتفاق هایی که در سوریه، عراق و افغانستان افتاد عده ای تندرو شدند. اما این اتفاق ها را مسلمانان آغاز نکردند بلکه جنگ های غیرقانونی که به عراق و افغانستان تحمیل شد عده ای را تندرو کرد. عده ای هم از سوی گروه های افراطی از راه اینترنت فریب خوردند. اما همه اینها دلیل نمی شود که جامعه ای خاص را متهم کنیم و اعضای آن را تحت فشار قرار دهیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار