مدارک جدیدی در ایرلند شمالی منتشر شده است که از دخالت نخست‌وزیر اسبق انگلیس در کشتار صدها شهروند این منطقه حکایت می‌کند.

افشای دخالت مارگارت تاچر در کشتار صدها شهروند ایرلند شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ گروههای حامی حقوق بشر در ایرلند شمالی خواستار توضیح لندن درباره تبانی ارتش انگلیس و برخی احزاب پارلمانی این منطقه در دهه 70 میلادی شدند که به موجب آن صدها شهروند ایرلند شمالی جان خود را از دست دادند.

با توجه به دخالت مستقیم ارتش انگلیس در سرکوب مردم ایرلند شمالی، بدون شک "مارگارت تاچر،" نخست‌وزیر سابق انگلیس، از موضوع آگاهی کامل داشت. البته این یکی از موارد اتهام دولت "تاچر" است و پرونده‌های متعدد دیگری درباره دخالت انگلیس در امور داخلی ایرلند شمالی وجود دارد. 

ایرلند شمالی در سال 1974 (1353) شاهد چند بمب‌گذاری در شهرهای دوبلین و موناگان بود که جان بسیاری از شهروندان را گرفت و تعداد زیادی مجروح بر‌جای گذاشت. 17 مه این سال (27 اردیبهشت) سه خودروی بمب‌گذاری شده در دوبلین منفجر شدند و فقط 90 دقیقه بعد در شهر مونگان خودروی چهارم نیز منفجر شد. علاوه بر کشته شدن 33 نفر در این حملات تروریستی، 300 نفر نیز مجروح شدند. 

شهروندان کاتولیک ایرلند شمالی که اغلب از هواداران پادشاهی در این منطقه بودند باز هم مورد حملات مسلحانه قرار گرفتند و با توجه به تلاش انگلیس در راه‌اندازی جنگ داخلی در این منطقه، دولت "تاچر" در کشته شدن 120 شهروند کاتولیک دیگر نیز نقش داشت. گروههای حقوق بشر ایرلند شمالی از مقامات این منطقه خواستند به سکوت چند دهه خود پایان دهند و به جرایم لندن در دهه 70 میلادی رسیدگی کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
فقط کار نازی ،سوسیالیس کومونیست بود ،تروریست های سراسر اروپا وآسیا آفریقا را فرا گرفتند
آخرین اخبار