واشنگتن و مادرید برای استقرار دائم تفنگداران دریایی آمریکا در غالب "نیروی واکنش سریع" در جنوب اسپانیا توافق کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت های آمریکا و اسپانیا روز چهارشنبه درمورد استقرار دائم یک نیروی واکنش سریع از تفنگداران دریایی آمریکا در جنوب اسپانیا به توافق رسیدند.

پس از کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی در حمله مهاجمان به کنسولگری آمریکا در بنغازی، حدود هشتصد تفنگدار دریایی آمریکا به طور موقت در منطقه «مورون دلافرونترا » در نزدیکی سویا اسپانیا مستقر شدند و اینک دو کشور توافق کرده اند 2200 تفنگدار دریایی آمریکایی دیگر نیز برای انجام ماموریت های سریع در هنگام وقوع رویدادهایی در آفریقا، مشابه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، در جنوب اسپانیا مستقر شوند.

علاوه بر این 2200 تفنگدار، بیست و شش دستگاه خودروی نظامی و نیز یک نیروی غیرنظامی پانصد نفری به عنوان نیروی پشتیبان هم در منطقه مستقر خواهند شد. 

وظیفه اصلی این نیرو، محافظت از سفارت های آمریکا در کشورهای آفریقایی، تخلیه غیرنظامیان در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه و مداخله در درگیری ها یا بحران های انسانی است.

این واحد ویژه از تفنگداران دریایی آمریکا زیر نظر فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا، که مقر آن در آلمان است، فعالیت خواهد کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار