رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد نمی توان سوریه را مجبور کرد بین بشار اسد و گروه های تروریستی یکی را انتخاب کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان -- رئیس جمهور ترکیه -- روز پنجشنبه اعلام کرد نمی توان سوریه را مجبور کرد بین بشار اسد و گروه های تروریستی مانند داعش یکی را انتخاب کند.
 
اردوغان که همچنان نظریه همکاری با اسد را به منظور مبارزه با داعش رد می کند، یک روز بعد از حملات هوایی روسیه در سوریه در حمایت از رژیم بشار اسد، در سخنانی خطاب به پارلمان ترکیه این مطلب را اعلام کرد.
 
اردوغان اعلام کرد: "نمی توان مردم سوریه را به انتخاب رژیمی که قتل عام می کند یا سازمانی های تروریستی وادار کرد."
 
ترکیه از رئیس جمهور سوریه نفرت دارد به طوری که نخست وزیر ترکیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد ترکیه برای یافتن راه حلی برای بحران سوریه که کنار گذاشتن رژیم اسد و شکست دادن داعش را امکان پذیر کند، آماده است با همه کشورها از جمله روسیه همکاری کند.
 
اردوغان در سخنرانی روز پنجشنبه خود با اشاره به عملیات اخیر روسیه در سوریه هشدار داد : "امیدوارم تحولات اخیر به حل مشکلی که تقریبا پنج سال تداوم یافته است، کمک کند." در عوض وزیر امور خارجه ترکیه نگرانی عمیق خود را درباره حملات روسیه در سوریه اعلام کرد.
 
ترکیه به طور رسمی دو میلیون و دویست هزار مهاجر سوری را از ابتدای جنگ داخلی مرگبار این کشور پذیرفته و هفت و نیم میلیارد یورو به این منظور هزینه کرده است و اتحادیه اروپا را متهم می کند که به اندازه کافی در این زمینه تلاش نمی کند.  
 
اردوغان اعلام کرد: "ما حق نداریم که اجازه دهیم برادران مان در مدیترانه بمیرند یا در مرزها و ایستگاه های قطار برخی از کشورهای اروپایی با آنها وحشیانه رفتار شود ."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار