دانشگاه مریلند آمریکا با ارائه گزارشی آماری، گروهِ تروریستی بوکو حرام را خطرناک‌تر و خونریزتر از داعش توصیف کرد.

داعش یا بوکو حرام، کدامیک خونریزترند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دانشگاه آمریکایی «مریلند» با ارائه آماری از تعداد کشته‌های دو گروه داعش و بوکو حرام، که در ایالت‌های شمالی نیجریه فعالیت می‌کند، این گروه را از نظر خونریزی، سفاک‌تر از داعش خواند. 

بر پایه این گزارش، بوکو حرام، در سال ۲۰۱۴، مسبب مرگ ۶۶۴۴ نفر شد و داعش، در همین مدت، ۶۰۷۳ تن را به کام مرگ فرستاد. 

این گزارش همچنین حاکی از آن است که این دو گروه به تنهایی، مسبب بیش از نیمی از قتل‌هایی تروریستی جهان در سال ۲۰۱۴ است، که خونین‌ترین سال تروریستی به شمار می‌رود، 

زیرا بر اساس پژوهش موسسه اقتصاد و صلح جهانی، کشته‌های ناشی از تروریسم بین المللی، در مقایسه با سالِ پیش از آن، افزایشی چشمگیر، در حد ۸۰ درصد را شاهد بود. 

در این گزارش با تاکید بر کشته شدن ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر در حملات تروریستیِ سال گذشته، این تعداد را ۹ برابر قربانیانِ تروریسم در سال ۲۰۰۰ ارزیابی کرد. 

 «بوکو حرام،» که به معنی «آموزه‌های غربی حرام است» می‌باشد؛ با حمله به مدرسه‌ها و ربودن صد‌ها دانش آموز دختر، به شهرت جهانی دست یافت و پس از آن در حملاتی گسترده، بازارهای سراسر نیجریه را منفجر کرد. 

دانشگاه مریلند، از نظر آسیب دیدن از تروریسم، عراق را در درجه نخست معرفی و تاکید کرد که در سال گذشته، ۹۹۲۹ عراقی کشته شده‌اند که این تعداد، بیشترین تعداد کشته‌های تروریسم، در یک کشور است. 

پس از عراق، نیجریه، افغانستان، پاکستان و سوریه به عنوان قربانیان تروریسم معرفی شده‌اند، به طوری که ۷۸ درصد از قربانیان تروریسم در این کشور‌ها جان باخته‌اند. 

این گزارش همچنین تاکید کرده است که ۱۰ کشور از ۱۱ کشوری که بیشترین آسیب را از تروریسم دیده‌اند، بالا‌ترین میانگین‌های پناه جویان و آوارگان را دارا هستند که این مساله، ارتباط مستقیم ِ بحران کنونی آوارگان و تروریسم را ثابت می‌کند.



انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار