کمیسر امور مهاجرت اتحادیه اروپا اعلام کرد توافقنامه ای که به کشورهای اروپایی امکان اخراج آوارگان پاکستانی را می دهد، ازسرگرفته خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسر امور مهاجرت اتحادیه اروپا دوشنبه اعلام کرد توافقنامه ای که به کشورهای اروپایی امکان اخراج آوارگان پاکستانی را می دهد پس از رفع ملاحظات پاکستان درخصوص اجرای توام با سوء استفاده برخی از کشورها از این توافق، ازسرگرفته خواهد شد.

براساس ارقام موسسه آمار اروپا،‌ یوراستات ‌پاکستان، ششمین کشور پرجمعیت جهان، ‌یکی از پنج کشور مهم منبع مهاجرت غیرقانونی به اروپا محسوب می شود.

اوایل ماه، ‌اسلام آباد با محکوم کردن سوء استفاده آشکار به ویژه فقدان بررسی های درست تابعیت آوارگان، توافقنامه های پذیرش مجدد آوارگان غیرقانونی را که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخراج می شوند به جز در خصوص انگلیس به حال تعلیق درآورد.

دیمیتری اوراموپولوس، کمیسر امور مهاجرت اتحادیه اروپا پس از گفتگو با وزیر کشور پاکستان در گفتگو با خبرنگاران در اسلام آباد گفت: ‌مسایل آیین نامه ای وجود دارد که باید روشن شود تا ما بتوانیم در اجرای توافقنامه بازگردندن آوارگان که سال 2010 به امضا رسید پیشرفت کنیم.

وزیر کشور پاکستان نیز به نوبه خود گفت: اخراج پاکستانی ها از اروپا باید در چارچوب روندی مشخص پس از یافتن راه حلی برای ملاحظات پاکستان انجام شود .

وزارت کشور پاکستان با اشاره به دیدار سازنده بین وزیر پاکستانی و کمیسر اروپایی افزود مقامات اروپایی و پاکستانی در حال بررسی جزییات این روند هستند.

کمیسر اروپا علاوه بر این تاکید کرد پاکستان و اتحادیه اروپا به زودی همکاری خود را علیه شبکه های قاچاقچیانی که در پاکستان و نیز کشورهای همسایه آن مستقر هستند و شاخه های آن در اروپا قرار دارد، ‌تقویت خواهند کرد.

وی گفت: زمان مبارزه با قاچاقچیان فرا رسیده است. شبکه هایی از قاچاقچیان وجود دارد که از ناامیدی افراد بهره می برند و ما آنان را تعقیب و ریشه کن خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار