گروه 20 علی‌رغم افزایش تنش‌ها میان دولت‌ها و بانک‌های مرکزی، همچنان به پیروی از سیاست‌های گذشته اصرار می‌ورزد.

رویترز: گروه 20 در بحبوحه آشفتگی اقتصاد جهان، همچنان به سیاست‌های گذشته پایبند استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان رویترز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: پس از یک ماه سراسر ناکامی و ناامیدی برای بازار جهانی، نمی‌توان امید داشت ماه فوریه پایانی همراه با کامیابی و موفقیت داشته باشد. هر روز بر تنش‌های میان دولت‌ها و بانک‌های مرکزی کشورهای جهان افزوده می‌شود؛ سرمایه‌گذاران جهانی در نخستین ماه سال جاری میلادی که یکی از بدترین شروع‌های سال نو در طول تاریخ لقب گرفته، متحمل زیان‌های مالی فراوانی شدند. 

سقوط بهای جهانی نفت و نگرانی‌ها درخصوص رکود اقتصاد جهان برای بسیاری از سرمایه‌گذاران سراسر جهان پیام‌آور شرایط دشواری است که تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت. 

در این شرایط آیا سیاست‌گذاران مالی چاره‌ای می‌اندیشند و یا همچنان دست روی دست گذاشته و تنها به اظهارات امیدوارکننده و اقدامات نه چندان مؤثر برای کنترل نوسانات قیمت‌ها، اکتفا خواهند کرد؟ به نظر می‌رسد آن‌ها روش دوم را برگزیده‌اند. تمامی گفتگوها و بحث‌های دو هفته گذشته بر اساس مصوبات سال گذشته نشست گروه 20 (G-20) بوده است. 

بانک‌های مرکزی با پیروی از بیانیه این اجلاس،  به نظاره گر بی‌ثباتی بازار جهانی بوده‌اند و در صورت لزوم اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است. 





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار