لجاجت عربستان برای ادامه روند تولید نفت به میزان فعلی، بار دیگر بهای طلای سیاه را در سراشیبی سقوط انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، به دنبال اعلام «علی النعیمی،» وزیر نفت عربستان، مبنی بر ادامه روند تولید نفت این کشور به روال گذشته، بدون هیچ گونه کاهش، روز گذشته بهای نفت آمریکا حدود 5 درصد سقوط کرد.

نفت برنت با کاهشی 4.18 درصدی معادل 1.44 دلار، بشکه‌ای 33.24 دلار معامله شد. نفت «وست تگزاس اینترمیدیت» آمریکا نیز با کاهشی 4.55 درصدی معادل 1.52 دلار، 31.87 دلار به ازای هر بشکه به فروش رسید. 

النعیمی در خصوص مذاکرات با روسیه برای رساندن سطح تولید به میزان ماه ژانویه (31 روز منتهی به 12 بهمن) گفت: ملاقات‌های بیشتری در همین خصوص با مقامات روس در ماه مارس (31 روز منتهی به 13 فروردین) خواهیم داشت. امیدواریم بیشتر کشورهای تولیدکننده با کاهش میزان تولید و تزریق نفت به بازارهای جهانی موافقت کنند.

 تحلیلگران امید چندانی به مؤثر بودن کاهش میزان تولید ندارند. «دومینیک هیوود،» تحلیلگر مؤسسه «انرژی اسپکتس» در لندن گفت: به دلیل وجود نفت مازاد به میزان روزانه یک میلیون بشکه، حتی اگر آن‌ها سطح تولید را به میزان ماه ژانویه برسانند، باز هم تغییر چندانی حاصل نخواهد شد.

در ادامه این مطلب آمده است: این در حالی است که بسیاری از کشورها مانند ایران که به تازگی از تحریم‌های جهانی خلاص شده است و تمایل دارد میزان تولید را افزایش دهد، با این پیشنهاد موافقت نخواهند کرد. «بیژن نامدار زنگنه،» وزیر نفت ایران، پیشنهاد کاهش تولید نفت را مضحک خواند گفت: این مسئله مانع دست‌یابی ایران به سهمش از بازار جهانی خواهد شد.

«عبدالله البدری،» دبیر کل اوپک، نیز روز دوشنبه گفت: کاهش موفقیت‌آمیز تولید می‌تواند به اقدامات مؤثر دیگر برای کنترل بهای نفت بیانجامد؛ اکنون زمان اقدام یک جانبه اوپک برای کنترل بهای نفت به پایان رسیده است و کشورهای دیگر نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

به دنبال پیش‌بینی‌های آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر احتمال کاهش روزانه نفت آمریکا به میزان 600 هزار بشکه در سال جاری میلادی و 200 هزار بشکه در سال 2017، بهای طلای سیاه روز دوشنبه 5 درصد افزایش یافته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار