نیروهای ارتش عراق در تلاش برای بیرون راندن عناصر گروه تروریستی داعش، امروز عملیات آزادسازی این شهر را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ یکی از مقامات ارشد نیروهای ضد تروریسم که فرماندهی عملیات بازپس‌گیری رمادی در ماه دسامبر (دی ماه) را برعهده داشت روز پنجشنبه گفت نیروهای ارتش در یک کیلومتری مرکز شهر هیت واقع در 130 کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق هستند.

به گفته مقامات نظامی، این عملیات ساعت 6 صبح به وقت محلی آغاز شده و به سرعت در حال پیشرفت است.

گفتنی است ارتش عراق درصورت آزادسازی شهر هیت در نزدیکی رود فرات و پایگاه عین الاسد، داعش را هرچه بیشتر به سوی مرزهای سوریه عقب خواهد راند.

آزادسازی شهر هیت همچنین محور ارتباطی داعش با شهر سامرا را قطع کرده و باعث می‌شود شهر فلوجه تنها پایگاه داعش در نزدیکی پایتخت باشد.

سربازان ارتش و نیروهای مردمی عراق در ماه‌های اخیر دست آوردهای قابل توجهی در پاکسازی مناطق تحت سلطه داعش به دست آورده‌اند. گفته می‌شود عراق قصد دارد شهر شمالی موصل را نیز در سال جاری میلادی آزاد کند.

ارتش در بیانیه‌ای درباره پیشروی در شهر هیت گفت نیروی هوایی ارتش عراق نیز این حملات را پشتیبانی می‌کند.

این بیانیه از غیرنظامیان ساکن در هیت خواست از مواضع متعلق به گروه داعش دور شوند چرا که این مواضع هدف حمله قرار گرفته و تخریب خواهند شد.

داعش در 22 ژوئن 2014 (اول تیر 1393) کنترل هیت را در دست گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که طی این مدت هزاران نفر از ساکنین هیت از این شهر گریخته‌اند.

پیشروی‌ نیروهای عراقی در هیت پس از بازپس‌گیری رمادی در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی ماه)، آخرین دستاوردهای ارتش در استان الانبار بوده است. برای بازپس گیری فلوجه در شمال رمادی نیز عملیات مهمی تدارک دیده شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار