وزیر اقتصاد در جمع اصناف کرمان گفت: با مالیات برارزش افزوده 40درصد مالیاتی که گرفته می شود از مصرف کننده اخذ می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی طیب نیا در جمع روسای اصناف استان کرمان گفت: بایدمعافیت های غیر ضرور را حذف کنیم تا این مدلی فشار روی گروههای خاص هم کمتر می شود.

وی اظهار کرد:در طرح جامع مالیاتی توجه ویژه ای شده به نحوه اخذ مالیات براساس معیارهای واقعی، مقدمات این طرح فراهم شده که امیدواریم تا پایان سال به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد:در سیستم جدید که صندوق مکانیزه فروش نیز به آن ملحق می شود،اگر کسی اظهار نامه وارد نکند ماخودمان اظهارنامه وارد می کنیم که فرد می تواند اعتراض کرده واظهارنامه را قبول نکند که باید اظهار نامه خودش را جایگزین این مسئله کند.

وزیراقتصاد اظهار کرد:بنا براین قرار است مالیات علی الراس به شکل کامل حذف شود که در این مدل ارتباط ممیز و مودی قطع شده وفساد نیز کاهش می یابد.

طیب نیا افزود:قانون صندوق مکانیزه فروش با هماهنگی کامل اصناف باید انجام شد اول ازواحدهای بزرگ صنفی آغاز وبه سمت واحدهای کوچک می آئیم وبه تدریج همه واحدهاباید سامانه صندوق مکانیزه فروش داشته باشند.

وی با بیان اینکه هزینه ایجاد ونسب واستقرار این صندوق ها را می پذیریم گفت:اطلاعات مربوط به فعالیت های شغلی ثبت شده و در اختیار امور مالیاتی قرار می گیرد،از لحاظ مالی نیز به صرفه نیست به حجم زیادی از پرونده های مالیاتی رسیدگی شود.

طیب نیا ابراز کرد:سیستم جامع به شکل منظم رسیدگی به پرونده ها راانجام می دهد دراین روش مودی ها کم ریسک، ریسک متوسط و با ریسک بالا تقسیم بندی می شوند.

وزیر اقتصاد ازجمله مزیت های این روش را دقت بالای محاسبه مالیات دانست وتصریح کرد:هنوز سیستم ما مستقر نشده ولی موردی داشتیم 300برابر مالیات از این واحد گرفتیم اعتراضی هم نشده چون احتمالا مالیات بیشتری باید بپردازد.

وزیراقتصاد گفت: در شرایط کنونی نباید به دنبال مالیات اضافی باشیم ودر سال اری بیش از چیزی قانونی اجازه داده مالیات افزایش نمی دهیم

طیب نیا تاکید کرد: در برخی مناطق شهر کرمان طرح هایی در دست اجرا است این طرح ها روی فعالیت های شغلی افراد تاثیر وبه کاهش فروش می انجامد قطعا امور مالیاتی روی این مسئله دقت نظر دارد.

وزیر اقتصا خاطرنشان کرد:زمانی که ما با یک اتحادیه برای مالیات گرفتن توافق کنیم نهادهای نظارتی به ما ایراد می گیرند .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار