مطالعات جدید از تأثیر مثبت فعالیت‌ زیاد بر ذهن خبر می‌دهند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اَسکمِن، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد هرچه مشغله شما بیشتر باشد، در مسائل شناختی، استدلالی و روانی عملکرد بهتری خواهید داشت. حتی مطالعات نشان می‌دهد مشغله زیاد از ابتلا به جنون در سنین بالا جلوگیری می‌کند.

یک مطالعه جدید در مجله «فرُنتیرز» 330 نفر بین سنین 50 تا 89 را از لحاظ عملکردهای شناختی از جمله حافظه، استدلال و سرعت ذهنی مورد آزمایش قرار داد. محققان از شرکت‌کنندگان خواستند پرسشنامه‌هایی را پر کنند. کسانی که زمان کمتری برای انجام این‌ کار داشتند، از سرعت ذهنی بیشتری برخوردار بودند.

تضاد بین افراد پرمشغله و کسانی که مشغله عادی داشتند بسیار زیاد بود. نتایج تحقیقات کنونی و پیشین نشان می‌دهد ورزش کردن و مشغول بودن از ابتلا به جنون در سنین بالا جلوگیری می‌کند.

«دنیس پارک،» یکی از مشاوران دانشگاه تگزاس در این خصوص اعلام کرد: « صادقانه بگویم، ما غافلگیر شدیم.»

البته این نتایج به این معنا نیست که سعی کنیم کارهای بیشتری را به برنامه روزانه خود اضافه کنیم. وسعت مطالعات کم بوده و تأثیرات منفی مشغله زیاد مانند اضطراب را بر قلب و متابولیسم بدن بررسی نکرده است.

پارک افزود: « ممکن است سپری کردن یک زندگی پر مشغله بر این افراد تأثیرات منفی نیز گذاشته باشد. ما هنوز این جنبه را بررسی نکرده‌ایم.»

ممکن است کسانی که به طور طبیعی از نظر شناختی بهتر هستند، فعال‌تر نیز باشند. همچنین ممکن است جنون نتیجه کُند شدن افراد باشد نه نتیجه کم شدن مشغله آنها. اما در نهایت می‌توان گفت اگر شخصی مجبور باشد تعداد کارها و نامهای بیشتری را به ذهن بسپارد، عملاً ذهن خود را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
برای همینه ایرانی ها از نظر هوشی جز چند کشور اول دنیا هستن خخخخخ
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
باسلام دستتون دردنکنه که دولت برای همه مشغله ایجادکرده زیادیش هم خوب نیست ها به پیری نرسیده جنون میگیریم والا.
آخرین اخبار