طرح تابستانی نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت دانش آموزان در آستان 37 بقعه متبرکه و امامزاده کرمان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی سازمان اوقاف کشور افزود : این طرح همزمان با ایام تعطیلات تابستان ویژه دانش آموزان درآستان 37 امامزاده و بقعه متبرکه کرمان اجرا می شود.

وی افزود: این طرح درراستای اوقات فراغت دانش آموزان با استفاده از ظرفیت معنوی اماکن متبرکه در کلیه مقاطع تحصیلی برنامه ریزی شده است.

فاطمی تصریح کرد :در سال گذشته و در راستای اجرای این طرح بیش از 2500 دانش آموز در کلاسهای این طرح شرکت داشتند.

وی افزود: کلاسهای این طرح از اوایل تیر ماه سال جاریبا حضور60 مبلغ اعزامی و مربی بومی استاندر 37 پایگاه مستقر در امامزادگان استان برگزار و تا اواخر مردادماه ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان با اشاره به تقارن برنامه های این طرح باطرح ضیافت الهی ویژه ایام ماه مبارک رمضان گفت: سعی شده است در این ایام پر فیض و برکت کلاسهای متنوع قرآنی و تفسیر ، احکام ، اعتقادی ، ورزشی ، اردویی همراه با برگزاری مسابقات و جوایز عالی و متنوعی در برنامه ریزی های کلاسهای این طرح گنجانده شود.

وی با بیان اینکه اولین الویت منبع درسی و آموزشی طرح نشاط درماه رمضان ، حفظ موضوعی آیات قرآن کریم می باشدتصریح کرد:یکی دیگر از منابع آموزشی طرح نشاط ، همان کتاب های سه گانه سالهای قبل (الفبا تا خدا، نردبان آسمان،سی نشانه یک راه) می باشد.

فاطمی همچنین برگزاری کلاسهایی جهت تصحیح قرائت نماز در قالب طرح نشاط ،برگزاری برنامه های: انس با قرآن، زیارت امامزادگان، غبار روبی، قرائت فاتحه عطر افشانی قبور شهدا و روایتگری رشادتهای شهدای انقلاب اسلامی ،برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی در طول طرح در بقاع متبرکه شاخص و دارای ظرفیت استان،برگزاری دوره های امامزاده شناسی و معرفت نسبت به امامزادگان استان و شهرستان و برگزاری آزمون در انتهای طرح و تشویق و تجلیل از دانش آموزان برتر و مربیان برتر در مراسم اختتامیه را از جمله دیگر برنامه های این طرح تابستانی ذکر کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار