پلیس آمریکا تصمیم گرفت از این پس امکان ارسال متن‌های درخواست کمک را به سامانه فوریت‌های پلیس 911 در چند ایالت مهم این کشور برقرار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز؛ با توجه به افزایش شمار تیراندازی‌های مسلحانه در آمریکا، پلیس این کشور تصمیم گرفت نسبت به دریافت هر نوع درخواست کمک اعم از تماس تلفنی و یا پیام مکتوب گوشی تلفن همراه حساسیت به خرج دهد.

"ادی جاستیس،" یکی از قربانیان حادثه تیراندازی باشگاه شبانه اورلندو، هنگام حمله فرد مسلح در سرویس بهداشتی بود. او برای مادرش پیغام زد: به پلیس زنگ بزن... دارم میمیرم.

"ادی" چند لحظه بعد دوباره برای مادرش پیغام نوشت: مامان به پلیس خبر بده... او داره میرسه.


"ادی جاستیس" یکی از چند قربانی حادثه تیراندازی اورلندو بود که از ترس شنیده شدن صدایش از سوی  فرد مهاجم ترجیح داد مکالمه صوتی برقرار نکند و به جای ان از اس ام اس استفاده کند. در نهایت کسی به موقع متوجه پیغام مکتوب این افراد نشد و عامل تیراندازی در باشگاه شبانه اورلندو 49 نفر را به ضرب گلوله کشت.

هیچکدام از این افراد نتوانستند مستقیما به شماره 911 ( مرکز فوریت پلیس آمریکا) پیام مکتوب ارسال کنند. آنها به بستگان خود اس ام اس زدند و خواستار کمک شدند؛ اما تا پیام این افراد خوانده شود، فرد مهاجم جنایت بزرگی را مرتکب شده بود.

پلیس آمریکا به دنبال توسعه و بکارگیری تجهیزاتی است که به مردم امکان می‌دهد از طریق اس ام اس با پلیس تماس برقرار کنند. در برخی موارد گروگانگیری، فرد قربانی نمی‌تواند با تلفن صحبت کند زیرا ممکن است مهاجمان صدای وی را بشنوند؛ اما اگر بتواند بوسیله اس ام اس از پلیس درخواست کمک کند، شانس زنده ماندن بیشتری خواهد داشت.

این امکان در قدم اول برای چند ایالت بزرگ و دارای سابقه حوادث تیراندازی برقرار می‌شود. این امکان برای افراد ناشنوا و یا آنانکه در تکلم مشکل دارند نیز بسیار مفید خواهد بود. افراد ناشنوا و فاقد قدرت تکلم در صورت مشاهده عملی جنایتکارانه قادر نیستند آن را به پلیس اطلاع دهند و یا درخواست کمک کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار