کمیسیون امور خارجه پارلمان انگلیس خواستار تلاش بیشتر کشورهای عرب منطقه برای مقابله با داعش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، کمیسیون امور خارجه پارلمان انگلیس خواستار جدیت بیشتر عربستان و سایر دولت های عرب منطقه برای مقابله با گروه تروریستی داعش شد. این کمیسیون پارلمانی پیشنهاد داد این کشورها قوانینی تصویب کنند که مانع از کمک‌های مالی مخفیانه شهروندان یا اعضای خانواده سلطنتی آنها به داعش شود.

کمیسیون امور خارجه پارلمان انگلیس در گزارش خود درباره وضع داراریی‌های داعش اعلام کرد این گروه تروریستی در عراق و سوریه با بحران مالی فزاینده‌ای رو به رو شده و برای جبران منابع مالی از دست رفته خود به اخاذی و مالیات‌گیری اجباری از شهروندان رو آورده است.

در این گزارش، دلایل اصلی ورشکستگی مالی داعش، کاهش بهای نفت، حملات هوایی متعدد به زیرساختهای مالی و نفتی و کاهش دسترسی رسمی و غیررسمی آن به نظام بانکی عراق اعلام شده است.

اما کمیسیون امور خارجه پارلمان انگلیس در جنجالی‌ترین بخش گزارش خود خاطر نشان کرده است که وزارت کشور عربستان سعودی خیلی دیر و در پایان سال میلادی گذشته قوانینی را برای ممانعت از کمک مالی شهروندان سعودی به داعش تصویب کرد؛ در حالیکه بسیاری از کشورها از جمله انگلیس در اوایل سال 2014 میلادی داعش را در فهرست گروه‌های تروریستی خطرناک جهان قرار دادند. 

در این گزارش همچنین به نقل از توبیاس الوود – معاون وزیر امور خارجه انگلیس – آمده است روابط مالی اعضای خانواده‌های سلطنتی در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس از شفافیت لازم برخوردار نیست و به آسانی نمی‌توان هزینه‌کرد آنها در امور مختلف را مشخص کرد. 

کمیسیون مذکور در پایان گزارش خود به وزارت امور خارجه انگلیس توصیه می‌کند از طریق رایزنی با مقامات کشورهای عرب منطقه از جدیت بیشتر آنها برای سلب حمایت مالی از داعش و تصویب و اجرای دقیق قوانینی که مانع از کمک‌های مالی شهروندان یا اعضای خانواده‌های سلطنتی این کشورها به داعش می شود، اطمینان یابد.

جان بارون – رئیس این کمیسیون – معتقد است اکنون که داعش با بحران مالی مواجه شده است، نیاز بیشتری برای ممانعت از دسترسی این گروه تروریستی به منابع مالی جدید احساس می‌شود. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۲ تير ۱۳۹۵
مرگ بر انگلیس اشغال که این همه جنایت سعودی بدتر از خودشو میبینه بعد با احتیاط حرف میزنه خب شغالهای انگل لستان همون جوری که در کشور ایران به دنبال این هستید که مویی از ماست بکشید این میلیاردها مویی که در عربستان سعودی هست را بیرون بکشید مرگ بر انگل لستان و سعودی حرامزاده
آخرین اخبار