بر اساس اطلاعات به دست آمده از گوشی تلفن همراه محمد لحویج بوهلال، وی همواره پیگیر ویدئوهای تبلیغاتی داعش بود.

عامل حمله نیس ویدئوهای داعش را پیگیری و تماشا می کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، عامل حمله مرگبار شهر نیس که با کامیون به تماشاگران مراسم آتش‌بازی «روز باستیل» حمله کرد، ویدئوهای تبلیغاتی داعش را پیگیری می کرد و در یک سایت دوست‌یابی نیز عضو بود.

محمد لحویج بوهلال 31 ساله، در جشن های روز ملی فرانسه با کامیون به جمعیت تماشاگران حمله کرد و 84 نفر را کشت. وی در صحنه حادثه با تیراندازی پلیس کشته شد.

تلفن همراه او پس از کشته شدنش در صحنه درگیری از سوی پلیس کشف و ضبط شد.

رسانه های فرانسوی اعلام کردند اطلاعاتی که از گوشی تلفن همراه وی به دست آمده است نشان می دهد او از سایت های دوست‌یابی برای گذاشتن قرار ملاقات با زنان و مردان استفاده می کرده است. او حتی با یک پیرمرد 73 ساله نیز قرار ملاقات گذاشته بود.

هنوز رابطه بوهلال با مرد الجزایری، که گفته می شود افرادی را برای انجام حملات داعش استخدام می کند، اثبات نشده است.

عموی بوهلال به خبرنگاران گفت: «او مشکلات خانوادگی زیادی داشت. همسر و سه فرزندش او را ترک کرده بودند. او طعمه خوبی برای مرد الجزایری بود تا او را به دام داعش بکشاند.»

انحراف سریع بوهلال، برای دوستان و خانواده اش تعجب آور است. آنها گفتند بوهلال در گذشته مسلمان چندان معتقدی نبوده است.

عموی بوهلال اظهار کرد: «او هرگز نماز نمی خواند. به مسجد نمی رفت و گوشت خوک می خورد.» او با اظهار ناراحتی از عمل برادرزاده اش گفت: «نمی خواهم او در تونس دفن شود. او 80 خانواده را داغدار و وجهه شهر و کشورمان را خراب کرده است.»

با وجود اینکه داعش مسئولیت حمله نیس را برعهده گرفته است، برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه، در مصاحبه ای اظهار کرد: «احتمالا بوهلال از ویدئوهای تبلیغاتی داعش و پیام های آنها تاثیر گرفته است؛ اما مستقیما با این گروه تروریستی در ارتباط نبوده است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار