مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: تامین اجتماعی در استان کرمان بیش از یک میلیون و 400 نفر از جمعیت استان را زیر پوشش خود قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علی حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر 290 هزار نفر بیمه شده اصلی در کارگاه‌های مشمول تامین اجتماعی مشغول به کار هستند، گفت:همچنین 130 هزار نفر بیمه شده خاص داریم که با عنوان بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد، اختیاری، قالیباف‌، پته دوز‌، کارگران ساختمانی‌، باربر، رانندگان، خادمان مساجد وغیره همگی به نوعی زیر پوشش این سازمان هستند.

وی با اشاره به اینکه بخش صنعت و معدن بیشترین تعداد بیمه شدگانش تامین اجتماعی را در استان کرمان را به خود اختصاص داده است خاطر نشان کرد: 41 ‌هزار کارگاه زیرپوشش تامین اجتماعی کرمان هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور در حال حاضر بیش از 50 درصد ‌جمعیت کشور را زیرپوشش خود دارد؛ تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور ماهانه 4 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه‌ در بخش بیمه‌ای و درمان دارد.

وی یادآورشد:290 هزار نفر بیمه شده اصلی در کرمان در 41 هزار کارگاه فعالیت دارند که 980 کارگاه بیش از 50 نفر بیمه شده، 3 هزار و 600 کارگاه بین 10 تا 50 نفر بیمه شده را در خود جای داده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرماندر مورد خدمات مطلوب‌تر و در دسترس بودن این خدمات به راه‌اندازی کارگزاری‌های تامین اجتماعی اشاره کرد و هدف از تاسیس کارگزاری‌ها را تسریع امور بیمه شدگان و کارفرمایان، افزایش رضایتمندی در بین مخاطبان و جلوگیری از گسترش واحدهای اجرایی عنوان کرد.

حسینی گفت: با پیگیری‌های انجام شده سه مجوز کارگزاری در سطح استان صادر شده که دو مجوز مربوط به محدوده شعب یک و سه شهر کرمان و یک مجوز برای محدوده شعبه زرند است.

وی افزود: با راه‌اندازی این واحدها، تعداد کارگزاری‌های سطح استان به هشت واحد در سطح استان می‌رسد که در حال حاضر کارگزاری شعب یک و دو کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت فعالیت دارند.

حسینی خاطر نشان کرد: کارفرمایان می‌توانند بدون مراجعه به شعب سازمان با استفاده از شبکه‌های اینترنتی نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه اقدام کنند و در این راستا با این اقدام مهم ماهانه حدود 50 هزار سفر درون شهری غیر ضرور جلوگیری می‌شود.‌

مدیرکل تامین اجتماعی کرمان از کارفرمایان درخواست کرد:برای ارسال لیست بدون مراجعه به شعب این سازمان و یا کارگزاری‌ها‌ با دریافت رمز اینترنتی از سازمان از محل کار و سکونت نسبت به پرداخت لیست و حق بیمه خود اقدام کنند.

حسینیتصریح کرد: بیمه شدن و زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتن موجب می‌شود دغدغه کارگر در حین کار از بین برود و با آرامش خاصی در کارگاه کار کند و منشا خیر و خدمت بیشتری در محل کار خود باشد و افزایش تولید را به دنبال دارد.

وی از وجود 90 هزار مستمری‌بگیر در استان کرمان خبرداد و گفت:ماهانه 100 میلیارد تومان به بیمه شدگان و مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود.

حسینی از رشد 4 و 7 دهم درصدی بیمه شدگان تأمین اجتماعی در استان کرمان خبرداد و افزود:کارفرمایان می‌توانند تا تاریخ 26 شهریور امسال به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه و درخواست خود را ارائه دهند تا از این فرصت استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: در استان کرمان 350 میلیارد تومان بدهی معوقه کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی است که حدود 70 میلیارد تومان آن جرائم آن است که با استفاده از این طرح و مراجعه کارفرمایان این مبلغ به چرخه اقتصاد استان ‌بر ‌می‌گردد.

حسینی تصریح کرد: هر ماه حدود 100 هزار جلد دفترچه درمانی در استان کرمان تمدید‌، تعویض‌ و صادر می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار