محمد عبدالسلام اعلام کرد نخست‌‌وزیر عراق از تشکیل شورای عالی سیاسی برای اداره امور یمن استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن، که در راس هیئتی هفت نفره و در سفری رسمی وارد عراق شده‌ بود، عصر روز گذشته (چهارشنبه) با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، دیدار کرد. 

طرفین در این دیدار تحولات سیاسی، انسانی و اقتصادی در یمن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سخنگوی انصارالله در بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود نوشت: نخست‌وزیر عراق تشکیل شورای عالی سیاسی را گامی مهم، موفق و در جهت درست خواند و افزایش اقدامات قانونی به منظور تقویت آشتی ملی را خواستار شد.

در این بیانیه آمده است: حیدر العبادی از هیئت یمنی حاضر به عنوان نماینده یمن استقبال و تأکید کرد دولت و ملت عراق از همان ابتدای بحران از مردم مظلوم یمن حمایت کرده‌اند. همچنین با اشاره به تجاوزهای غیرموجه ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه این کشور و حمایت از دولت مستعفی منصور هادی مخالفت خود را اعلام کرده‌اند.

بر اساس این بیانیه، العبادی همچنین اعلام کرد: عراق در ابتدای تجاوز (به یمن) تلاش کرد از طریق هلال احمر کمک‌های پزشکی، درمانی، انسانی و غذایی برای مردم یمن ارسال کند؛ اما برخی موانع اجرای این پیشنهاد را غیرممکن کردند.

طبق بیانیه سخنگوی انصارالله، العبادی ضمن ابراز خرسندی از گزارش مختصر و جامع این گروه از اوضاع تحولات در یمن، خطاب به انصارالله گفت: شما از لحاظ اخلاقی پیروز میدان شدید؛ بنابراین از راه رایزنی، گفتگو و حمایت از توافق ملی، به مذاکرات سیاسی و بیان مظلومیت خود ادامه دهید.

نهاد ریاست‌جمهوری عراق تاکنون درباره دیدارها و رایزنی‌های هیئت یمنی در بغداد بیانیه‌ای صادر نکرده است.

هیئت  انصارالله، عصر سه‌شنبه  با ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق، دیدار کردند. همچنین انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این هیئت در کربلای معلی حضور داشته‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار