عمليات اجرايي روكش آسفالت گرم ايرانشهر- مهرستان به طول 38 كيلومتر به اتمام رسيد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.،عزيز ا... درخوش مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و شهرسازي جنوب سيستان و بلوچستان گفت: باتوجه به اينكه بيش از 30سال از احداث محور ايرانشهر- مهرستان مي گذرد و مباني طراحي آن جوابگوي حجم ترافيك و سرعت خودروهاي جديد نمي باشد؛ سالانه شاهد تصادف و واژگوني خودرو هاي زيادي در اين محور هستيم؛ عمليات مطالعه رفع 30 نقطه پرحادثه ، اصلاح قوس ها ، و باز طراحي اين محور در مراحل پاياني اجرا است.

افزود: از بهمن ماه سال 1394 طي قرار داد روكش آسفالت گرم 38كيلومتر محور ايرانشهر- مهرستان تا كيلومتر23 روكش آسفالت انجام شده است و عمليات اجرايي 12كيلومتر اين محور به دليل عدم تامين اعتبار متوقف است.

وي گفت: مبلغ اعتبار اين پروژه بيش از 6 ميليارد تومان است و تاكنون 1 ميليارد و 200ميليون تومان هزينه شده است كه در صورت تخصيص اعتبار تا قبل از پايان سال 95 ادامه اين پروژه در حوزه استحفاظي اين اداره كل تكميل و به بهره برداري خواهد رسيد.

عزيز ا... درخوش اظهار كرد: از تعداد كل30 نقطه پر حادثه محور ايرانشهر - مهرستان هم اكنون باز طراحي ، مطالعه و اصلاح قوس ها در 14 مقطع پر حادثه به اتمام رسيده است.

وي ادامه داد: محور ايرانشهر - مهرستان در حاشيه رودخانه قرار دارد وهمواره در معرض خطر آبشستگي مي باشد و با مطالعه و برسي نياز به احداث7 كيلومتر ديوار ضامن براي حفاظت از راه و جلوگيري از آبشستگي محور مي باشد.

وی خاطر نشان كرد: طول كل محور ايرانشهر- مهرستان 120كيلومتر است كه 65كيلومتر در حوزه استحفاظي اين اداره كل مي باشد و به دليل اينكه اين محور نزديك ترين مسير مواصلاتي بين شهرستانهاي مرزي سراوان ، سيب سوران و مهرستان به شهرستان ايرانشهر و ساير شهرهاي مركزي استان است از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار