هند سومین انتشاردهنده بزرگ گازهای گلخانه‌ای به‌طور رسمی به توافق پاریس برای مقابله با تغییرات آب و هوایی پیوست.

هند رسماً توافق پاریس را تصویب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه ای‌بی‌سی نیوز؛ هند سومین انتشاردهنده بزرگ گازهای گلخانه‌ای به‌طور رسمی به توافقنامه پاریس برای مقابله با تغییرات آب و هوایی پیوست. با پیوستن هند به این توافق، سازمان ملل متحد یک گام به اجرای جهانی نزدیک‌تر شد.

این قرارداد دسامبر گذشته با موافقت حدود 200 عضو کنوانسیون تغییرات اقلیمی سازمان ملل در پاریس به امضا رسید. هدف اصلی این قرارداد کاهش گازهای گلخانه‌ای با محدود کردن مصرف سوخت‌های فسیلی برای مقابله با گرمایش جهانی است. این رویه سطح گرمای جهانی را تا دو درجه می‌کاهد و به دوران پیش از صنعتی شدن باز می‌گرداند. با این حال، کشورهایی که 55 درصد انتشار دی‌اکسید کربن دارند باید این قرارداد را امضا و در پارلمان کشور خود به تصویب برسانند.

انتظار می‌رود هفته آینده اتحادیه اروپا، تصویب این توافق را تکمیل کند و پیش از برگزاری دور بعدی مذاکرات آب‌وهوا در مراکش به مرحله اجرا درآورد.

تصویب توافق پاریس در آمریکا و چین –دو انتشاردهنده بزرگ گازهای گلخانه‌ای-- روند تصویب این توافق در دیگر کشورها را تسریع کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار