پژوهشگر تاریخ کرمان گفت: با حضور هوشنگ مرادی کرمانی نظرات وی در خصوص کمیت و کیفیت و فعالیت های موزه مرادی کرمانی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید محمدعلی گلاب زاده گفت: بیش از یک سال است که راه اندازی موزه هوشنگ مرادی کرمان مطرح است.

وی ادامه داد: این ایده پس از بازدید بنده و استاندار از منزل هوشنگ مرادی کرمانی و مشاهده لوح ها و جوایز وی را که در طول چند دهه اخیر از مراجع داخلی و خارجی کسب کرده بودند، شکل گرفت و استاندار دستور دادند که موزه ای برای بازدید عموم راه اندازی شود.
این محقق و پژوهشگر تاریخ کرمان اظهار کرد: به دنبال این تصمیم، چندین جلسه در بنیاد فارابی برگزار شد و پس از این حرکت ها دختر و همسر ایشان به کرمان آمدند.
وی با اشاره به مکان های مورد نظر در خصوص ایجاد موزه هوشنگ مرادی کرمانی، تصریح کرد: مکان هایی که می توانستیم این موزه را راه اندازی کنیم بررسی کردیم از جمله این مکان ها، موزه صنعتی، موزه آگیرا و موزه حیاتی بود و نیز مقرر شد که میراث فرهنگی و گردشگری چهار باب خانه سنتی را که در کنار آتشکده زرتشتیان واقع می باشند را خریداری و یکی از آنها را به این امر اختصاص دهد که این منازل خریداری شده اند.
گلاب زاده افزود: هوشنگ مرادی کرمانی دوست دارند به گونه ای که پویا، زنده و بصورت صوتی و تصویری داستان ها، قصه و ... ایشان نشان داده شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار