مدیر فناوری سازمان تحقیقات آموزش ترویجی کشاورزی کشور گفت: در حال حاضر در کشور 8مرکز رشد فعال هستند که با راه اندازی مرکز رشد جنوب استان در جیرفت تعداد مراکز فعال به 9مرکز رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مجید ولدان افزود: در حال حاضر در کشور 8مرکز رشد فعال هستند که با راه اندازی مرکز رشد جنوب استان در جیرفت تعداد مراکز فعال به 9مرکز رسید.

وی با بیان اینکه شرکتهای دانش بنیان از این پس می توانند درخواستهای استقرار خود را در این مرکز ارائه کنند افزود: عمده حمایتهای مالی از شرکتهای دانش بنیان از محل صندوق شکوفایی و نوآوری است که با توجه به طرح های پیش بینی شده و ارائه شده اختصاص می یابد.

مدیر فناوری سازمان تحقیقات آموزش ترویجی کشاورزی کشور از راه اندازی صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری بخش کشاورزی برای کمک به شرکتهای دانش بنیان خبر داد وگفت: در این صندوق 51درصد سهام از بخش غیر دولتی و 49درصد آن از بخش دولتی است که با توجه به قانون بند 12 وزارت بخش کشاورزی راه اندازی می شود.
احمد آئین رییس مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب استان در مراسم افتتاح این مرکز رشد هم گفت: مرکز رشد واحد فناوری کشاورزی جنوب کرمان، زمینه تحقیقات و فناوری را برای محقاق بخش کشاورزی در جنوب استان کرمان فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: سعی شد تا این مرکز رشد که در تحقیقات کشاورزی هم نقش موثری دارد در هفته پژوهش مورد بهره برداری قرار گیرد تا به اهمیت پژوهش در هر بخشی بیشتر پی برده شود.

آئین تصریح کرد: علاوه بر افتتاح مرکز رشد واحد فناوری امروز از نتایج 10 پروژه در قالب 3 طرح تحقیقاتی خاص به سفارش سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان نیز رونمایی شد.
وی بیان کرد: انعقاد چهار تفاهم نامه انتقال حق بهره برداری و چهار دانش فنی تولید مرکز به 2 شرکت فناور از دیگر فعالیت هایی بود که در هفته پژوهش انجام شد.

آئین خاطرنشان کرد: تجلیل از سه پژوهشگر برتر، سه کارشناس برتر، کارشناس برگزیده گواهی بذر و کارشناس برگزیده فناوری اطلاعات مرکز از دیگر برنامه های هفته پژوهش بود که انجام شد.

وی ادامه داد: مهدی آزادوار عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان هم به عنوان پژوهشگر برتر کشور مورد تجلیل قرار گرفت.
در پایان این مراسم از نتایج 10 پروژه در قالب 3 طرح تحقیقاتی خاص به سفارش سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار