معاون حقوقی رئیس‌جمهورگفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که به ریاست جمهوری اعتبار می‌بخشید و تحلیل بالایی از درک مسائل سیاسی کشور داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت‌الاسلام مجید انصاری امروز عصر در مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی در مسجد جامع رفسنجان با اشاره به اینکه زندگی مرحوم هاشمی برای تاریخ ما و نسل جوان ما درس‌آموز است گفت: تجلیل از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تجلیل از انقلاب اسلامی است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه خداوند شخصیت‌هایی را برای راهبری مردم در دنیا بر می‌گزیند و امام راحل از آن شخصیت‌ها بود افزود: آیت الله هاشمی‌رفسنجانی از کسانی بود که از روزهای آغازین نهضت به امام راحل پیوست و تا آخرین ثانیه‌های عمر امام در کنار ایشان در بیمارستان جماران بود.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی به گونه‌ای از اهل‌بیت امام بود و امام خمینی(ره) نگاهی مثل نگاه به حاج احمدآقا به او داشت خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی در زندان‌های ساواک اسطوره مقاومت شد.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه درس هاشمی باید برای همه جوانان میهن تدریس شود گفت: بسیاری از افراد بودند که نتوانستند زیر شکنجه‌های طاقت فرسای ساواک تحمل کنند و در ادامه مسیر نهضت کنار کشیدند.

وی با بیان اینکه در زمان مجلس احدی تردید نداشت که کرسی ریاست مجلس از آن آیت الله هاشمی است افزود: او بنیان قوه‌مقننه محکمی را گذاشت که تا امروز مجلس شورای اسلامی هر آنچه دارد از آیت الله هاشمی دارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه نظریات دفاعی و طرح‌های عملیاتی هاشمی در دوران دفاع مقدس بی‌نظیر بود تصریح کرد: هاشمی فرمانده شهیدان بود.

وی با اشاره به زمان رحلت امام خمینی(ره) در بیمارستان گفت: تنها کسی که بر احساساتش غلبه کرد با آنکه از همه ناراحت‌تر بود آیت الله هاشمی بود که بلافاصله با تشکیل جلسه‌ای با حضور بزرگان کشور آینده انقلاب را نجات داد.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه او مشاوری امین برای رهبری بود و در مجمع تشخیص مصلحت تلاش‌های زیادی کرد افزود: آیت الله هاشمی بود که به ریاست جمهوری اعتبار می‌بخشید و تحلیل بالایی از درک مسائل سیاسی کشور داشت.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: این حضور باشکوه نشان از قدرشناسی مردم از زحمات و خدمات آیت الله هاشمی در طول انقلاب بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار